Gå til innhold

"Nå er det på tide du slanker deg....."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette sa min kjære samboer til meg idag tidlig på badet....2 mnd etter at jeg fødte en nydelig sønn til oss!!

Jeg er bare så lei meg, deppa. Ja, jeg la på meg 25 kg i svangerskapet og har bare gått ned 12 av dem, men gikk gjennom et tøft svangerskap med mange følelser og tanker rundt det å bli mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FY så slemt sagt!!! tror mange menn har store problemer med å forstå hva vi går igjennom i forhold til graviditet, fødsel og tiden etterpå - noe som nok kan føre til ubetenksomme og ufølsomme bemerkninger.

Jeg synes det høres ut som du har hatt et helt normalt og flott vekttap på disse 2 mnd - man raser da vel ikke ned 25 kg - som man brukte 9 mnd på å få på - på 2 mnd. Trodde det var rundt 1 år som var normelt før man var helt tilbake til normalen sånn i snitt.

Synes du skal prøve å ta en prat med samboeren din og forklare hva du føler, samt kanskje få han til å lese litt om barsel og nybakte mødre.

Lykke til, og opp med haka =)

Skrevet

Fy fader så stygt sagt................. Skulle hatt seg en smekk han.....

ikke bry deg om han du, la kroppen ordne selv...

Vet du, det tar faktisk 8 år før kroppen er slik den var før man ble gravid......

Skrevet

For en tufs!!! Veldig dårlig gjort å si det. Han kunne jo selv prøvd å gå igjennom det vi gjør, mtp graviditet, vektøk og fødsel.

Kiloene vil bli borte....så ikke bry deg om det han sa...

Skrevet

Blir litt lei meg på dine vegne når jeg leser dette. Jeg gikk opp ca 30 kg dette svangerskapet og min lille skatt er nå blitt 5 mnd. Jeg har enda ikke gått ned og har vel 8-10 kg igjen. Det går sakte men sikkert. Når din samboer sier at du må slanke deg kan da ikke tenke helt på hva han sier. Du har født og en går ikke bare ned alt på to mnd når det er en del kilo. Noen gjør vel det men vi er jo ikke like og godt er det! Jeg har en mann som hele tiden sier til meg at jeg er fin,ikke tykk osv. Det er vel mere jeg som føler disse kiloene fordi tøyet mitt ikke helt passer.Men ser jo at målet nærmer seg på sikt. Prøv å snakke litt med samboeren din og fortell han hva dere har fått og hvem som har bært han frem. Klart det blir litt forandringer på kroppen vår og du vil helt sikkert gå ned til der du var igjen. Og kanskje det ikke er helt nødvendig eller? Ønsker deg lykke til og nyt tiden med din lille.

Skrevet

Dessuten så skal man ikke slanke seg når man ammer, det frigjør stoffer lagret i fettvevet som kan være skadelig for den lille. Nei, la ting gå sin gang, drit i den utrolig stupide kommentaren.

Skrevet

At det går an!!! Hadde min mann sagt det til meg.....stakkars han sier jeg bare! Glad jeg har en mann som sier at jeg er pen selv om jeg føler meg som et takras.

Stakkars stakkars deg, sender deg en stor trøsteklem og ta den mannen din en stripe.

Skrevet

Han ringte isted for å høre hvordan det gikk hjemme meg oss. Han hørte nok at jeg var deppa...jeg begynte å grine...han ble kjempe flau, spak og ble faktisk ulykkelig over sin egen oppførsel. Beklaget veldig.

Han sa han droppet SATS idag (ironisk) og kommer rett hjem til oss. Det var litt godt.

HI

Skrevet

AAAARGH! Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne. Server et salatblad til dere hver til middag og si "du ga jo beskjed om at jeg måtte slanke meg, så det blir nok sånn fremover"(du har jo selvfølgelig spist deg god og mett i forkant).

Skrevet

Så flott! Kanskje det har fått han til å tenke litt! :-)

Skrevet

Det var frekt, og skjønner godt at du ble trist av det! Sambo har ikke sagt noe sånnt til meg, men en annen nær person sa at jeg enda så gravid ut og burde slanke meg.Jeg var jo enig da, men var trist forde om. Klarte nå å gå ned, men var ikke lett!

Skrevet

Må si din mann høres dum og (deilig?) ut? Trodde alle viste at det tar tid før man er tilbake til normal etter en fødsel, og at man hvertfall ikke skal slanke seg mens man ammer!!! Iq er en fin ball...

Ikke meningen og såre deg altså...

Hadde sambo sakt dette til meg (selv om han hadde helt rett:)) Hadde han fått så han sent ville glemme det!

Skrevet

Nå har ikke eg erfaring med å slanke seg eller noe....gikk tilbake til min "gamle" vekt (48kg) idet gutten ble født.

Men sambo spurde meg etter 2mnd, "hva tid skal du begynne å trene?" å da bare kjente eg meg så stygg!! å bare tenkte: ok, du synst eg trenger det!! HALLO!!!! det er 2mnd siden eg fødte!!!

Enig med det at menna ikke helt forstår hva vi gjennom går i svangerskapet, fødsel og tiden etterpå....til tider synst eg det at de kunne tenkt seg LITT om før de sa noe.....si hva du føler til han...

det gjorde eg...fortalte hvordan eg hadde det, og hva eg synst om hva han sa. Å han bedret seg etter dette. viste mer hensyn ++++

Skrevet

Så bra han skjønte at det han så var slemt!

Hvis han sier noe sånt engang senere kan du jo bare svare: "Jo da, den dagen du bestiller time til penisforlengelse!" Da kanskje han skjønner hvor mye slike kommentarer faktisk sårer!!!

Skrevet

Samboern din skulle hatt seg en midt i planeten!!! Du har jo skapt et liv for bare 2 mnd siden, hva så om kroppen ikke er slik den var helt med en gang etterpå!!! Prøv å hev deg over det, vær så snill :) Du ser sikkert helt ok ut! Og: Ammer du? For man skal absolutt ikke slanke seg mens man ammer, så der har du fin "unnskyldning" :) Lykke til!

Skrevet

Men du måtte liksom slenge på at du bare veier 48 kg selv, og var tilbake til det med en gang ungen kom ut? Tror ikke det hjelper en deppa HI akkurat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...