Gå til innhold

Hva synes dere om denne døgnrytmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på hvordan vår døgnrytme og måltider er i forhold til dere andres? Er førstegangs, så da er man jo litt usikker....hva synes dere om dette : ( Tulla er 6 mnd)

08.00: Vi våkner, koser i senga og går på badet, dusjer og ordner oss.

09.30: Frokost : Et halvt beger fruktpure + ca 200ml mme

10.00-12.00: Sove

14.00: Mat: Litt grøt, ca 3/4 porsjon + 120 ml mme

14.30-16.30: Sove

18.00: Middag: 1/2 middagsglass + 160 ml mme

20.30: Kveldsstell og mat: 210 ml mme med 5-6 skjeer maisgrøtpulver (velling)

21.00 : Natta

Håper på innspill.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser jo grei ut den.. Men hvorfor gir du bare fruktpure på morran sammen med mme?? (Bare spørsmål, ikke kritikk)

Ville kanskje gitt mer grøt på kvelden, men jeg har en unge som er 2 mnde yngre enn din.. Hehe. Han får velling om morran (fra i dag) sammen med ca 175 mme og på kvelden får han mer velling med ca 200 ml mme. Varierer hvor mye han drikker opp etter maisvellinga.. Men sånn i hovedsak..

Å ja, så får han bittelitt fruktpure midt på dagen (ca 1 liten isterning) sammen med mme ca 13

Skrevet

Unger er så forskjellige, så er di tulle glad og fornøyd er nok alt i sin skjønneste orden!

Skrevet

Mi spiste kun et grøtmåltid til hun var 7mnd, men da begynnte hun å kreve pupp oftere, også om natten, og dermed økte vi med grøtmåltidene+ middag. Hun sier nok ifra om hun trenger mer(våkner oftere på natta, sutrete om dagen)

Skrevet

Hehe...skulle gjerne gitt mer grøt på kvelden, og mer enn frukt om morran, men frøkna her er ikke så veldig glad i mat! Så vi tar det litt etter litt tenker jeg! Er ganske varierende her også hvor mye mme som går etter at hun har fått mat, da!

Når kan man forresten begynne med litt brødskiver? Og evt. hvor mye? Syns det høres litt skummelt ut, jeg...hehe....de har jo ikke så mye å tygge med ;)

Skrevet

Hehe. Det var det da. Når hu ikke er noe særlig glad i mat blir det noe helt annet. Halvor ELSKER grøt, og er kjempelei MME. Sliter veldig med å få i han nok mme pr dag. Men når han får grøt/velling først går melka ned på høykant etterpå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...