Gå til innhold

Godt immunforsvar. Er det i hovedsak arvelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og de tre søskene mine var så og si aldri syke. Jeg hadde for eksempel ikke en eneste fraværsdag på barneskolen pga sykdom.

(Selv vokste vi opp i et hjem hvor min far røykte inne og mor røyke da hun var gravid, så ikke noe heldig ugangspunkt sånn sett)

Min mor og min far er også sjelden syke - går år mellom hver gang.

Gutten min på snart 4 år er meget sjelden syk. Han har hatt halsbetennelse en gang og det var etter en operasjon.

Er dette arvelig betinget tror dere eller er det fordi jeg har latt litllegutt drikke fra søledammer, smake på sand og jord. (for å sette det litt på spissen) :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når eg va lita, så fant eg en veistikke, å brukte til sugerør, å drakk opp en søledam!

å i bhg spiste eg ei bøtte med sand.

men eg har sinnsykt godt immunforsvar, og legen min sier det ser ut som mini også har fått det..

mamma brukte aldri lue eller votter når hun var liten på vinteren, men ble sjelden syk. (måtte spørre henne nå..)

Skrevet

Kanskje... jeg har et bra immunforsvar selv, blir forkjøla o.l. men aldri ordnetlig dårlig. Har i løpet av 6 år i den jobben jeg har nå hatt fravær (som ikke er svangerskapsrelatert) på under 1 uke samlet... Siste jeg hadde feber var i august 2003..husker det fordi jeg gikk glipp av fadderuka på ny skole og det var kjipt :o(

Synes selv at snuppa er lite syk i forhold til mange andre barn, sett bortifra første halveåret i bhg. Hun får omgangssyke kanskje hver 3.-4. gang det går i bhg.. heldigvis!!

Samboeren min hadde veldig dårlig immunforsvar da vi ble sammen. Han var syk annenhver mnd minst... Men nå de siste årene har han blitt mer som meg, og er nesten aldri syk. Så det kan tydeligvis endre seg også :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...