Hilsen Aud Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Småen spiser gjerne en time i slengen, med innlagte småpauser for å gulpe eller hente seg inn igjen. Vi veide han i dag og han har gått opp godt over 1/2 kg siden utskrivelse fra barsel for 1 1/2 uke siden. HS syntes dette var rikelig og sa at jeg kan kutte ned på ammetiden pr måltid om jeg ville. Og ja, det vil jeg GJERNE. Blir jo veldig sår av at han skal suge så lenge + at det tar jo mye tid. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan kutte ned på tiden. Han har jo fått "nok" etter ca 20-30 min, men vil jo ha mer. Han fekter febrilsk og vil ha mer pupp.....
mamman te Vetle og Alma Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Har du en sutte du kan putte i munnen(til baby)?
Krysia Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Kanskje det er kosen han vil ha? Ikke så lett å skille på det for nyfødte. De har det jo aller best når de ligger ved puppen inntil mamman... Så mitt tips er å ligge inntil, hud mot hud, og la ham sutte på fingeren (jeg pleier å bøye fingeren så ikke neglen ikke kommer inn i munnen). Eller smokk, som det blir foreslått her, hvis ammingen er etablert. Og det høres det jo ut som den er. Lykke til
ramløsa- nok en gang Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Mye forskjellig rådgivning på helsestasjonene, gitt. Jeg har også en som la på seg en halvkg kjapt etter fødselen, og fikk beskjed om å gi alt han ville ha. Begrunnelsen var at babyen tar det den trenger, og hvis den er så sulten har den antagelig behov for så mye. Ble sterkt frarådet å prøve å begrense inntaket. Lurer på hva som stemmer her...
Linchen Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Tiden korter ungen ned sjøl etter hvert .De må jo å tid til å få opp dampen! Etter noen uker bruker de derfor kortere tid ved hvert måltid, siden de suger bedre. Vi har gått fra ca 45min til 15min. Småen er nå 3,5 mnd.
AnnCoglillepinky=) Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Ikke for å være teit, men det er mange helsesøstre som sier mye rart. Jeg fikk det ikke til å stemme med det jeg fikk beskjed om ang amming fra helsesøster, og snakket med barnepleier på sykehuset. Hun sa at barnet klarte å regulere selv, og var ikke noe vi kunne styre. I starten blir det rett og slett mye amming for mange. Da jeg kom tilbake til helsestasjonen neste gang var jeg hos en annen helsesøster. "Ser du han har lagt på seg akkurat etter kurven?", sa hun. "De er flinke disse små! Han vet akkurat hvor mye han skal spise for å legge på seg nok!" Hehe. Så gjør det DU og barnet føler er riktig du. Var noen dager jeg prøvde å holde igjen med pupp i starten, og da ble det mye sutring....
AnnCoglillepinky=) Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Glemte å skrive det, men... tassen la på seg ca. 300 g i uka de første månedene. Og i starten kunne han ligge ved puppen i 45 min til en time. Nå er han snart tre måneder og er ferdig etter 10-15 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå