Gå til innhold

Ok med salami til 18 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har vært så forkjølet i det siste, og matlysten har vært på bunn... Men salami vil hun ha på skiven! Er det ok å gi det i mindre mengder til en på 18 mnd- eller blir det for mye salt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går helt fint med salami til en på 11/2 år...sønnen min er like gammel og får det innimellom

Skrevet

Nei, ikke ok. Veldig mye salt, og risikabelt med tanke på Gilde saken. det var sognemor, og samme typen produkt som salami. De er ikke varmebehandlet. jeg venter til tassen er 3-4 år, minst.

Skrevet

herregud...s..... hysteriske kvinnemenneske....

hgir vel ikke kaviar makrell etc heller da...kan jo være allergifremkallende..

og du vet vel at det ikke er bra med leverpostei? tenk på all dritten dyrene blir foret med...alle avfallstoffene samler seg i leveren og dette forer du ungen med..

og gle ikke sukker...livsfarlig.. så der ryker syltetøy etc...

og for ikke snakke om ost...masse fett fy fy

Skrevet

Herregud anaonym. Kaller du andre mennesker for s.... hysteriske kvinnemenneske fordi de velger å holde en sunn linje på matveien? Ja, det er myyye salt i salami. Jeg tror neppe et barn dør av å ikke spise salami. Barn har matnekt i ny og ne, og overlever det helt fint. Med mindre barnet har problemer med å legge på seg, er det opp til moren om hun vill gi salami eller ikke.

Skrevet

Vel, anonym spurte, og fikk svar. Poenget mitt er vel mest at barn faktisk har dødd av spekepølse(sognemorr), og hvis ikke folk husker det er de rimelig tette. Men alle gjør som de vil, og jeg gjør som jeg vil. Hvis dere er redde for alle s..... hysteriske helsefriker, så dropp å spørr.

Skrevet

ikke bare innmari mye salt, men også veldig mye usunt fett... pluss at hun har helt rett, salami er spekemat og rått kjøtt kan dessverre inneholde farlige bakterier dersom man er uheldig. Men for all del, sjansen er vel ikke stor for det da.

Skrevet

Tja, hvorfor ikke, men det er jo en del salt i det, så det er sikkert mange som ikke vil gi det. På den annen side, så kan ikke jeg begripe hvorfor noen vil fore ungene sine med nugatti og prim, så alle er vi forskjellige.

Skrevet

barn har dødd i bilulykker å..oftere enn at de har dødd av å spise salami..så latterlig argument..

Alt med måte sier no jeg. Litjmor får smake salami i ny og ned vist hun er lei alt annet. Bedre å få i henne noe mat, enn ikke no i det hele tatt...

Skrevet

Ja, jeg skjønner ikke faren. En skive salami i uka er ikke akkurat livsfarlig.

Skrevet

Hvorfor gidder folk å spørre hvis de bare skal få til svar at ingen dør av en skive salami i ny og ned??? Man trenger vel ingen til å si det. Hun spør om det kanskje er litt dumt å gi ettersom det er mye salt i det, og jeg sier "ja" egentlig er det det. Og advarer mot at man faktisk kan dø av det( og flere har gjort det). Og det at barn dør i bilulykker er et barnslig argument. Skal man ikke unngå ting som er farlig fordi andre ting er farligere??? Det er latterlig!!! Kjøre bil er vanskelig å unngå, men å unngå å spise salami er en enkel forikring mot å dø av nyresvikt! Hvis hun spør her om det er lurt å gi salami er det vel fordi hun er litt opptatt av kosten til nurket sitt hun også, så derfor tror jeg hun har mer bruk for mitt svar enn ditt. Og til det s.... fanatiske kvinnfolket, jeg har faktisk mer kunnskap og ernæring og matproduksjon enn alle jeg kjenner (og det er oppegående utdannede folk), så jeg mener jeg kan ha noen gode argumenter. Hvis du driter i kosten, så kan du jo drite i å bry deg om sånne innlegg.

Skrevet

Jeg gir salami-pølse til gutten min på 18 mnd, og har aldri tenkt på at dette var usunt. Litt salt må han da vel tåle. Er sparsommelig ellers med salt, som i middager osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...