Gå til innhold

Da har vi fått snuppa vår :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kom på fredag, en uke før termin. Måtte nesten le når jeg leste fødselshistorien til Sanne litt lenger ned her, samme tidpunkt hehe Sønn vår hadde fri fra barnehagen denne dagen, vi var hjemme og lekte og kosa oss.Tenkte el følte ikke akkuratt t dette var dagen jeg skulle føde. (Vi spiste rømmegrøt med masse kanel , sukker og smør på t lunsj) Klokka 12.30 fikk jeg et par tak i magen men tenkte ikke noe over det, trodde d var mageknip el noe :) men de fortsatte å komme med 8-10 min mellomrom. Jeg snakke m samboeren min på msn og sa at jeg lurte på om det kanskje var igang. Men man vet jo aldri det kan jo ta tid, stoppe opp etc så sa han ikke behøvde å å komme hjem. Kunne vel egentlig bare kommet for han snakket jo t meg på msn hver annet minutt hihi.Riene økte ganske fort, brått var det nede i 6 min mellom og det begynte å gjøre rimelig vondt. Samboeren var på vei hjem klokka var da ca 1330. Kl 15 var det 5 min mellom og samboeren min kjørte avgårde m sønn vår til bestemor :) Når han var tilbake stod jeg i dusjen og det var deilig (anbefales) begynte å bli litt engstelig selv nå , syns det gikk litt fort. Klokka var nå 16 og det var 4 min mellom... iik!! kjente jeg ble ltt stressa, samboeren gikk omtrent i sirkler og maste på meg om at jeg måtte forte meg og at jeg skulle ringe føden. Ringte føden og forklarte hvordan det var. Hun gav meg valget, kunne komme ned å bli sjekket eller bli hjemme litt t og se det ann. Og heldigvis så dro vi ned. I rushtrafikken på en fredags ettermiddag var vi på vei til fredrikstad sykehus .. og ja det var kø! Kom på føden ved 17 tiden, ble tatt i mot av en jordmordstudent ( var litt skeptisk t det , men hun var super flink!) Ble satt m ctg måling alt var bra, ble undersøkt av studenten først hun trodde d var 4 cm åpning så kjente jordmoren og neida sa hun her er d i allefall 6 cm og du er skikkelig moden - det er som smør inni her :)) Så var det inn¨på fødestua, der var det badekar, sakkosekk,en vanlig dobbelt seng pluss div andre ting. Men det var IKKE fødeseng ..hjelpes tenkte jeg, men rakk ikke tenke noe mer på det. For riene kom hyppig og de var vonde. Jeg satte klyx selv og fy f... det var vondt i magen og rier og det som var ... vrengte meg helt inne på doen uff må le av meg selv nå når jeg tenker tilbake. Kom ut igjen satte meg på senga og og pusta meg gjennom riene. Ble enige om å prøve å bade, riene var enda vondere og jeg følte nesten at jeg snart måtte presse, men tenkte nei det kan ikke være mulig nå alt!!Studenten ville gjerne sjekke meg før jeg gikk opp i badekaret, for hun var redd d ble fødsel i vann og d hadde hun ikke vært med på.Hun sjekket meg og sa hun måtte gå å hente jordmoren for en dobbelsjekk. Jeg lå nå i dobbeltsengen, studenten hadde ikke før gått ut døren før jeg kjente hode til babyen skled lenger ned i bekkenet og NÅ måtte jeg presse - men turte ikke så bad samboeren å ringe på. Inn kom både jordmor og studenten. Samboeren min sa "ho sier ho må presse" Og da var d bare å sette igang. Ingen ting var klargjort av utstyr, barnepleieren kom først etterpå- men det hadde jo ikke noe å si.Snuppa vår kom en og halv time etter vi kom t sykehuset. Hadde en super flott fødsel på fredrikstad sykehus og personalet var alle tiders. Lykke til alle som skal føde .. gled dere det er en utrolig oplevelse!! Blir glad bare jeg tenker på det :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en drømmefødsel! Skulle ønske min første fødsel var slik=)) Gratulerer med gullet!

Skrevet

Er sååå missunnelig!!

Men, så glad at det renner inn med fine historier her nå!!!

Kjenner jeg klarerå glede meg...

GRATULERER SÅ MYE TIL DERE!!

Lykke til videre og kos dere masse!!

Skrevet

åh for en flott historie:)

gratulerer såå masse:))) fint at dere roer ned oss som snart skal ilden (forhåpentligvis;)

Kos dere masse!!!

Skrevet

gratulerer så mye med den lille!!

Skrevet

Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Heldig du er som har fått tulla di........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...