Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 ...den er brukt da. Fin og alt slik der, men ikke helt min smak. Den var veeeldig grønn for å si det slik og det er ei gaaammel basson-vogn, så gammel at det ikke ikke er noe annet navn på den som f.eks Basson Roma, osv. Fikk den i gave av min stemor, kostet 400,- kr. Og siden hun gleder seg sååå, så hadde hun plutselig bare kjøpt den vogna, selv om jeg hadde sett på ei anna (brukt ei). Den jeg ville ha var ei fint brukt Simo kombivogn med lufthjul. Denne Basson-vogna jeg fikk er det ikke lufthjul på, men slitte gamle hjul som det ble brukt for lenge siden. Fin i snø-føre håper jeg, for her kan det bli mye snø... Det som er problemet er at bremsen på det ene bakhjulet er gåent. Hele klossen som skal bremse er borte, og vi strever med å finne et nytt hjul som passer på den vogna slik at den skal være iorden til babyen kommer. Jeg er ikke utakknemlig altså, elsker den vogna men hadde gledet meg sååå til å kjøpe en selv som VI likte. Og siden vi strever så med det hjulet da, så skulle vi ihvertfall ønske vi kjøpte den andre, for den var helt iorden. Stemor glemte bare å sjekke at alt var iorden med den før hun betalte for den. Klandrer henne IKKE, for hun er sååå god å ha, hehe... Kjempesøt dame som gjør mye for meg, så er evig takknemlig for hennes hjelp! Men hva kan vi gjøre med den vogna?
yvve73 Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Jeg skjønner jo at tanken til stemoren din er god, men man kan jo ikke bare kjøpe vogn og gå ut fra at det er greit.....Hvis det er vanskelig å få tak i deler, så sier det seg jo selv. Og det er ikke komfortabelt med hjul uten luft i. Er det noen mulighet for å returnere vogna da, med påstand om at den ikke er ok? Til den som solgte vogna til din stemor mener jeg. Man må jo kunne "reklamere" i så fall...... Uff, var ikke lett dette her.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Uff da, vanskelig situasjon det der. Jeg hadde nå kjøpt den vogna jeg ville ha, så får du bare skylde på at det er vanskelig å skaffe deler osv til stemoren din. Dette med vogn er jo så personlig, men det var jo veldig snilt av henne da!
Baby nr3 ombord Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Ærlighet varer lengst, vær ærlig å si du hadde en annen vogn i tanken og en som var i bedre stand. Takk for gaven, unnskyld deg kanskje, men forklar at dette ikke var helt det du så for deg. Vogn er jo spesielt da, å man bør absolutt ha ei man liker
Mitzy Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Skjønner problemet. Er ikke lett og komme seg ut av kanskje uten og være redd for og såre. Men vogna er jo viktig og du skal personlig like den og passe til deg og ditt bruk. Hverken mine foreldre eller svigerforeldre får kjøpe vogn til meg. Jeg vil gjøre det selv:) Og så kan de sikkert hjelpe til med noe annet hvis de absolutt vil:) Jeg er litt sta jeg da så det første jeg sa var at jeg ikke skulle få noe som helst til barnet før det var ute. Pga jeg har mista 2 ganger. Og det skjønner de håper jeg. Men har titta på vogn selv da så kjøper nok en snart selv om jeg kun er 4 mnd på vei, hihihi
Gjest Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Høh... Jeg tror at jeg hadde blitt litt fornærmet jeg. Er det en ting en vil kjøpe selv så er det vel vogn??? Det er så viktig at en trives med vogna si! Jeg har selv ei Basson Roma vogn og er kjempefornøyd, men det spiller ingen rolle i denne situsjonen... Jeg ville forklart dette for stemor, hvis dere finner ut at dere heller vil ha enn annen vogn! Vet ikke hvilken vogn(navn) det er snakk om her, men hjulene tror jeg at du kan få byttet ut til nye. Da kan du selv velge mellom lufthjul og plasthjul. Personlig synes jeg at plasthjulene er best. Reperasjonen lar seg nok også gjøre hvis vogna ikke er aaaaaaltfor gammel... Vi kjøpte vår vogn på Smalgangen på Grønland i Oslo. Hvis du bor i nærheten så spørr der, det er en fantastisk service hos de! Lykke til!
Phantom´ Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Kan du ikke ha denne vogna på hytta, eller hos stemor da? Med kommentar om at det er så praktisk å slippe å frakte med seg vogn i bilen når man skal på besøk? Så kjøper du den du har lyst på med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Tenkte på det jeg også... at den vogna kan jo stå hos faren min og stemor, så har jeg ei anna vogn hjemme. Hun sa jo det selv at det kunne bli bra for oss, så slapp vi å ha med vogna i bilen når vi skulle besøke de. Vogna må være rundt 7-8 år gammel, siden den ikke har et tilleggs-navn, og det gikk ikke ann å få nye hjul på de. MÅ ha akkurat den typen som er på, pga stangen som hjulet skal festes i... Jeg er ikke så fornærma for at hun bare gjorde noe slik, men vi vil jo helst bestemme selv hva vi vil ha av utstyr, siden dette er vår førstefødte. Men er jo litt fortvila da, fordi det er SÅÅ snilt gjort. Er jo så spennende å finne ut av slike ting og utstyr selv... Tror sambo er litt lei seg, fordi han hadde så lyst på ei ny vogn, men føler at han ikke kan kjøpe det nå. Selv om vi hadde sagt på forhånd at vi hadde sett på nye vogner i baby-forretninger. Hadde jeg bare fått sett på den Basson-vogna FØR hun kjøpte den, slik at jeg hadde sett om det var iorden. Siden hun ikke tenkte på de. Hun lever litt i nuet da serru ;-p
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Kjøp deg den vogna dere har lyst på også serverer du en hvit løgn til stemora di. Det viktigste er at dere har ei vogn dere liker Så setter dere den andre vogna hos de, som ekstra vogn. Ut å se, finn den dere liker best! Det er jo det som er gøy nå mens vi venter! Lykke til!
canutten Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Vi fikk faktisk 6 (!!!!!!!!) vogner! det ble egentlig veldig bra, for nå har vi vogn hos besteforeldre og på hytta. Vi trenger aldri å ta med vogn! det er veldig kjekt og det sparer vogna veldig (den vi likte best) for det tar på for en vogn å pakkes i bil og fly! den "styggeste" vogna, en rutete troll vogn viste seg å bli vår favoritt til tross for at vi fikk kjempe fine nye trehjulinger med lufthjul og. den er nemlig så stor! så der er det plass til både skinn og voksipose. den er høy så det er lett med bleieskift ol i vogna. den har kjempegod lagringsplass i kyrven under. den punkterer ikke, den er MYE bedre i snø enn de med tre hjul, og den er lys så den fikk være med til syden også uten at poden ble grilla inni der. vell det jeg mente å si er, ikke sett den i stand, ha den hos svigermor, og vær glad når den ryker! Nå venter vi nummer to og da måtte vi jammen kjøpe en vogn! tvillingvogn, så nå har vi syv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå