*3 gutter i hus* Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Har ligget i hele dag (fra ca kl 05.00....) med smerter i nedre del av magen...De kommer og går,som "stikk" (el svake rier vil nå jeg si) er 24 uker på vei (termin 21 jan) De varer ikke så lenge og kommer kun når eg reiser meg el gjør noe (snur meg i senga for JA eg ligger her i senga :-( buhu ikke gøy!!!!).... han kan jo ikke komme nå!!!!! Er det dømt om han kommer i denne uka????? Kan dette være prematur rier???
*Super*Mamman* Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Trur du bør kontakte føden med en gang! Hvis det er rier så kan de kanskje stoppe dem om de ikke har kommet for langt. Lykke til:)
Tigermor. Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Om du er i det minste tvil om hva smertene skyldes så ring til føden og få hjelp!! Om det er premature rier så bør de vel stoppes så fort som overhodet mulig..! Lykke til =)
*3 gutter i hus* Skrevet 24. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2007 men om jeg ligger i ro er de jo borte! bare som en murring i magen av og til....huff hater føden..:-( (hehe er sånn vente til siste slutt jeg da...) men nå begynner jeg å få (beklager..) merklige "stikkinger i underlivet...ikke vont men...er nok ingenting farlig..bare jeg som blåser det opp pga uvitenhet....el??? Men er det farlig for gutten å komme nå?????
Vestlandske meierier A/S Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 selfølgelig er det farlig for han å komme nå!!!!!!!!!!!!!!!!! kan overleve, men statisitekkener ikke superbra for så tidlig fødte. RING FØDEN DA VEL!! selv om du hater føden vil du vel ha gutten din i live?!?!?!?!?!!? viktigere det vel.....................
*3 gutter i hus* Skrevet 24. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2007 huff virka som jeg skulle LA VÆR å ringe ja...huff Nei nå har jeg ringt (har ikke fått tak i fastlegen min,prøvd i hele dag :-( ...) Fikk beskjed på føde å selv finne ut av det og ringe legevakt om jeg følte det nødvendig...?...men siden smertene mine hadde roet seg var det bare sånn at vi gravide (?) kjente så mye rat att....
Tigermor. Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 HÆ? Hvordan kan de svare sånn på føden da...??? De skal jo liksom hjelpe oss gravide til å finne ut om noe er galt, ikke gjøre oss mer i tvil! Bedre med en sjekk for mye mener nå iallefall jeg!
Adriansmor med tulla Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Er plaget med sånne smerter selv ... framme nederst i magen.. jm sa det var bekkenløsningen som gjorde det... har åsså stikking over skambenet..
Adriansmor med tulla Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 det er ikke fali bare vondt.. hjelper å slappe helt av... og du tullo.. kanskje du skal roe ned litt??? er ikke vits å skremme vannet av folk heller da....
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Du er jo bare 23 fullgåtte uker ikke 24. Da ser jeg ut i fra din termin, jeg har selv termin den 25 januar og er 22+4 i dag. Det de regner på sykehuset er fullgåtte uker. Og desverre vist ditt barn skulle bli født nå så er desverre sjangsene minimale for å redde det. Har selv vært innlagt med premature rier, jeg var ikke i tvil om at detta var rier, da hele mageg strammet seg helt opp, og var oppstrammet ganske lenge før det gav seg, og de kom ganske regelmessig. Er du usikker så krev en UL for å se på livmortappen at den er så lang som den skal være. Babyen må holde seg inne i minst en uke til vist den skal ha noe sjangs til å overleve, men du bør helst passere uke 28 da er det vist 90% for at det går bare bra. Har selv en gutt født i uke 29.
*3 gutter i hus* Skrevet 24. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. september 2007 jeg har jo lurt på om jeg har bekkenløsning....voldsome smerter på innside av lår..og som sagt nå i dag (og tidligere) nedre del av mage! huff føler meg helt teit her...:-( har jo 2 fra før,så burde jo visst dette kansje.... Men jordmor ved Haukeland mente eg bare skulle slappe av...!
Adriansmor med tulla Skrevet 24. september 2007 #12 Skrevet 24. september 2007 ja det jør vondt nedover lårne åsså... og nederst i ryggen bak... ja ligg og ta det helt med ro til du er smertefri.. ikke løft noe... hjelper å ligge på siden med en pute mellom knærne og en ved anklene....
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 24. september 2007 #13 Skrevet 24. september 2007 Vist livmoren din ikke strammer seg opp og blir helt hard da er det ikke premature rier. Hørest mer ut som noe med bekkenløsning ja.
*3 gutter i hus* Skrevet 24. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. september 2007 okey!!!!! tusen takk alle sammen!!!!!! for at dere ikke flirer dere i hel av meg!!!!! huff er 6 år siden sist og jeg blir så skeptisk når jeg blir avvist av sjukehuset og! :-( men men går nok bra...:-)
*3 gutter i hus* Skrevet 24. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 24. september 2007 okey!!!!! tusen takk alle sammen!!!!!! for at dere ikke flirer dere i hel av meg!!!!! huff er 6 år siden sist og jeg blir så skeptisk når jeg blir avvist av sjukehuset og! :-( men men går nok bra...:-)
Adriansmor med tulla Skrevet 24. september 2007 #16 Skrevet 24. september 2007 Vet åssen du har dt.. er 7år siden her åsså=) fikk heldivis hjelp av jm så hun fant ut at det var bekkenløsning=) springer til henne ofte jeg åsså ja til å være annengangs=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå