Gå til innhold

Bør jeg ta henne til kiropraktor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Har en datter på 2,5 mnd som de siste ukene har skreket intenst 1 time hver kveld og ellers vært utillpass om kveldene. Tidligere var hun veldig fornøyd og hadde ikke noen tegn til å ha vondt. Jeg kan, under skrikingen, høre det buldrer i kroppen hennes, så det er tydelig at det er luft som sprenger.

Virker også som om hun helst ikke vil ligge på den ene siden når hun har skrikeanfallene sine (ligger fint på denne siden uteom anfallene). Synes så synd på henne. Tror dere kiropraktor kan hjelpe? Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om det er magen som plager henne, og vet du hva, jeg vil anbefale deg Osteopat på det høyeste. Kan ikke helt forklare deg hva de gjør, men jeg var der med min lillegutt og han ble mye bedre. Det er absolutt verdt å prøve:)

Skrevet

Hva gjør en Osteopat i forhold til Kiropraktor da? Masserer istedet for å knekke?

Skrevet

Ja, de jobber med punkter, han jobbet rundt magen og i nakken.

Ta kontakt med en Osteopat, og hør hva de har å si, du kan jo bare ta en telefon:)

Skrevet

Dersom det er en akupunktør i nærheten av der du bor, kan det også hjelpe bra mot slik problematikk. Noen akupunktører spesialiserer seg på å arbeide med babyer/barn.

Skrevet

Mange barn får kolikk/ luftsmerter pga en eller annen stivhet eller skjevhet, også på steder du ikke kan se selv. Dette kan kiropraktoren gjøre noe med, slik at luftplagene blir mindre. Jenta mi hadde kolikk pga stiv nakke etter fødsel (hun hadde en favorittside), og ble merkbart bedre etter behandling hos kiropraktor.

Jeg syns du skal gi det et forsøk. Kiropraktoren bruker bare noen få minutter på barnet, og det er ikke ubehagelig i det hele tatt. Du har jo intet å tape på det, i hvert fall!

(Vi prøvde også fysioterapeut, der vi fikk mange øvelser vi skulle utføre hhjemme. Dette fungerte ikke like bra som kiropraktor, selv om mange av øvelsene i seg selv var viktige).

Skrevet

Takk for svar alle sammen, skal ta kontakt med kiropraktor evt. osteopat i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...