Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hva slags rett har man når man finner et produkt som er opplagt feilpriset? Kan man forlange å få det til den prisen, eller burde jeg forstå at dette var feil? Dersom jeg bestiller dette produktet kan bedriften da belaste meg for mer enn hva jeg i utgangspunktet sa meg villig til å betale?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Jeg aner ikke, men det høres ut som det er verd å prøve, om du inngår kontrakt til spesifisert pris er det antakelig ikke du som sitter med problemet.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2007 Har veldig lyst til å prøve. Men har ikke med meg visa på jobb, så jeg får ta det når jeg kommer hjem.
Tally Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Er det noe du har bestillt på nettet? I så fall er det mange nettsteder som fraskriver seg ansvaret for skrivefeil. Men hvis den prisen du har fått oppgitt går igjen hele veien, så vil jeg tro du har en sterk sak. Tror heller ikke de kan belaste kortet ditt for et annet beløp enn det du har godkjent.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Var vel ikke så lenge siden det var en sak om det på elkjøp.no(?)...der var det et par stykker som fikk det til feil pris, men resten fikk ikke. Tror det gikk på om kjøperen virkelig trodde dette var riktig pris. Mulig jeg tuller veldig nå da men, hehe! Synes å huske det var noe slikt.
Gjest -<<- Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Den saken med elkjøp (hvor de solgte spillkonsoller til 10 kroner stykk) endte med at de som hadde ringt og spurt om prisen var riktig og fått det bekreftet fikk kjøpe, mens de som bare hadde kjøpt ikke fikk fordi de burde ha forstått at prisen var gal. Visstnok. Lovparagrafene de hengte det på husker jeg ikke.
prekæs Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Var borti noe lignende med flybilletter. Prisen på annonsen sa 4000 tusen, dagen ettepå ringte en fra reiseselskapet og sa at de hadde glemt å fjerne annonsen fra nettet, og derfor ikke kunne selge til den prisen. Vi sto på vårt, og det var ingen tvil. Vi betalte 4000 og ikke nesten tolv som var ordinær pris. (kontaktet forbrukerrådet for moro skyld, og han sa vi hadde en god sak)
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Kommer muligens an på varen, men mange varer (feks hvitevarer) er det mulig å prute på. Dvs at de overpriser varene sånn at de har litt å gå på.
tante grusom master of law Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Dette er ulovfestet rett, og utfallet kan variere fra sak til sak alt etter omstendigheterne om det skulle komme til en rettsak. Hvis det er en vare til en pris som er vesentlig lavere en normalt på en måte at folk flest burde forstå at det er feil, så får du nok ikke medhold i retten. Men det er jo verdt et forsøk, det kan jo være at elskapet går med på det, eller ikke merker noe! De kan ikke belaste deg mer enn du sa deg villig til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå