Galskapens overhode Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Jeg har kjent liv hver dag siden uke 15.. Nå er jeg i uke 20 og kjenner mye mer til barnet.. Hvis jeg hypotetisk skulle gå 1 døgn uten å kjene liv nå, er det da vits i å ringe på føden for en sjekk?? Det står jo i bøkene at man skal kjenne liv hver dag fra uke 28.. Når har vi "lov" til å være bekymret?? Spør siden jeg gikk ett døgn forrige uke uten å kjenne liv.. Og det er veldig skummelt..
Phantom´ Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Det er nok vanlig at det kan gå et døgn uten at du kjenner liv. Prøv å få litt action selv. Drikk et glass iskaldt vann eller spis eller drikk noe søtt. Det pleier å sette fart i babyen. Om du fortsatt ikke får noen respons ville jeg ringt føden for å konferere. De kan gi tryggere svar enn hva du får her inne.
Galskapens overhode Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2007 er masse liv i magen i dag.. (kjennes nesten ut som lille i magen krangler til seg plass når jeg har kynnere, herjer og romsterer masse) Men jeg spør for å høre om noen har opplevd liknende. Evt har lest "fasit"svaret noe sted for når vi har lov til å bekymre oss
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 i følge mn jordmor "trenger" man ikke kjenne liv hver dag før etter uke 24-25.. men hvis du er redd er det bedre å rnge en gang for mye , enn en gang for lite...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Hei, jeg er selv over 20 uker på vei:) Og i helgen kjente jeg mye mindre til den lille... blir fort bekymret, men prøver å si til meg selv at det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til... så jeg prøver å roe meg ned og bare fortsette som vanlig!! Så plutselig kjenner jeg spark:) Prøver å tenke realistisk, masse plass enda, sparker muligens mot ryggen, forandring i sovemønster til baby, og meg selv i helgene!! Jeg vil begynne å ringe føden når jeg er rundt 24 uker, hvis jeg ikke kjenner liv!! For det er rundt den tiden babyen har mulighet til å overleve utenfor livmoren! Men hvis du er bekymret, så ring føden!! Bedre å få svar fra kyndige, enn fra oss her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå