Gå til innhold

Riksen eller Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

ååå, vet ikke om jeg skal velge riksen eller ullevål. Har ingen anelse.. noen med synspunkter som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste synspunktet jeg har er at jeg skal føde på riksen for tredje gang, og INGEN hadde fått meg til å reise noe annet sted når riene setter inn!

Superfornøyd med dem!

Skrevet

kan du si noe om hvorfor du er fornøyd??

Skrevet

Jeg skal på Riksen. Har valgt dette sykehuset fordi jeg kjenner veldig mange som har født der og samtlige har vært veldig fornøyde. Men Ullevål er sikkert veldig bra det også...

Skrevet

kan noen si noe om HVORFOR det ene eller det andre er bra?

Skrevet

jeg fødde nr 1 på Ullevål og skal få nr 2 der også. Har hørt flotte ting om både Ullevål og Rikshopsitalet. Ullevål har jo sitt hotell der du og pappaen kan ta to-tre netter sammen med helsepersonell tilgjengelig. Veldig greit syntes jeg.

Jeg tok akutt keisersnitt og var innom både fødestua, kirurgen, oppvåkning, barsel og hotellet med god erfaring.

Det er flinke folk på begge sykehusene.

Skrevet

Hei.

Jeg skal føde på Riksen nå, rett og slett fordi jeg jobber der.

Fødte på Ullevål sist, og var super fornøyd. ( keisersnitt)

Du blir flyttet over på hotellet, og der kan besøkende komme og gå som de vil omtrent. Og pappa kan sove over... og rett ute i gangen flyr det helsepersjonell som om du ligger på et rom inne på sykehuset...

Skrevet

For det første er jeg fornøyd med oppfølging FØR fødsel. Alltid velkommen dit dersom det er noe spes, de har automatisk oppfølging av mine ting (diabetes, vanskelig livmor), så jeg har fått tett oppfølging og skal ha det hele tiden.

De er ALLTID koselige når man kontakter dem, enten på poliklinikken eller føden, man føler aldri at man maser eller er hysterisk dersom man har spørsmål om hva det måtte være.

Når det gjelder selve fødselen, er de superproffe og nærværende på samme tid. Man føler seg ivaretatt på en god måte, både som fødende og som menneske. De har også tilbud om det meste av smertelindring man kan ønske seg.. Kanskje det gjelder Ullevål også, men jeg har hørt av venninner som har født der at de har mer tidspress og mer stress som kan merkes... Og jeg har venninner som har opplevd å bli "overkjørt" i forhold til hvordan fødselen skulle være.

Mine fødsler så langt har vært greie, bortsett fra en av dem som var litt komplisert (gutten satt fast med skuldrene i bekkenet), og i løpet av sekunder hadde vi rommet fullt av alle mulige hvite frakker som hjalp til. Det gikk superbra, og gutten ble født normalt alikevel.

Skrevet

Kommer jo an på hvor langt du er på vei. Er du over 12 uker tviler jeg på du får plass på riksen. De har ei lita avdeling, og det er populært der.

Skrevet

Jeg valgte Ullevål fordi at jeg har hørt mye bra om de.

Dessuten har de barselhotellet hvor en bestemmer det meste selv, ikke minst at man har enerom! Hurra! Da kan pappan og datteren vi har fra før komme og være der så lenge de vil uten at det forstyrrer andre.

Jeg tipper de fleste sykehus er flinke jeg :o)

Skrevet

Jeg fødte på Riksen sist og skal gjøre det denne gangen også. Jeg liker meg rett og slett bedre der. Det er luftig og lyst med kunst på veggene og det er lett å finne frem - til forskjell fra Ullevål.

Men: du bør søke før uke 10 hvis du i det hele tatt skal ha en sjanse å få plass på Riksen...

Skrevet

hehehe, kan ikke si det var så veldig vanskelig å finne frem på Ullevål? Var jo på samme etasje hele tiden, untatt kirurgen og da blev jeg trillet både frem og tilbake.

Tror det er like "vanskelig" å få plass på begge stedene. Det handler jo bare om hvor mange som skal føde akkurat når DU skal føde.

Snakket med en jente på Ullevål i dag som født på ABC-klinikken for mindre en én uke siden og det hadde vært helt fantastisk sa hun. Badekar, dempet lys, dobbeltseng, fotmassasje, akupunktur og greier, men ingen epidural da.

Skrevet

Jeg fødte på Ullevål sist gang og skal dit nå også. Fikk veldig bra behandling sist gang (men mulig jeg var heldig med en ganske rolig dag?), pluss at jeg gjerne vil bo på hotellet der. Liker at familien kan være for oss selv, og at vi bare kan tilkalle hjelp når vi trenger det.

En annen grunn til at jeg søkte der, var at legen min mente det var større sjangse for å få plass der enn på riksen.

Skrevet

Jeg fødte på Riksen sist, men ville definitivt født på Ullevål dersom jeg fortsatt bodde i Oslo. Vi var veldigt fornøyd med fødeavd. på Riksen, men barsel var et slit. Bodde på tomannsrom med ei som snorka som et uvær, og hvis ikke hennes baby skrek så skrek min. For å si det sånn, jeg var ikke mye uthvilt da jeg skulle reise hjem!!!

Ullevål har pasienthotell hvor du kan få enerom, jeg kunne nesten drept for å få det..!

Skrevet

Jeg fødte på ullevål sist og går for det denne gangen og! Jeg var veldig tidelig ute og kunne velge, men legen min sa at det er vanskelig å få plass på riksen etterhvert. Begge har topp leger rett rundt hjørnet. Jeg opplevde at Ullevål var fult sist jeg skulle føde, det var litt stressende, men jeg ventet hjemme til det var 2 min mellom rier og da var det plass. selv om de har mye å gjøre på ullevål så har de jo bare noen føderom, dvs de tar ikke inn flere enn det er plass til, og da har de tid til å ta seg av deg. jeg tror jordmødre er så profesjonelle at de tar en fødsel om gangen.

Hotellet var et stort pluss!! jeg prøvde begge deler og hatet tomannsrom med snorkende mor og urolige tvillinger!!! pluss at jeg ble veldig lei meg da mannen min måtte dra hjem! Denne gang skal vi rett på hotellet!

personellet var både og, men vi fant en fantastisk dame som het Mona. hun kom innom selv på sine fridager!! da vi skulle hjem etter en uke var jeg veldig redd og ville ikke reise uten henne... da sa hun at det var ok, jeg skulle bare dra først, og dersom det ikke gikk fint ville hun komme etter!! Jeg håper av hele mitt hjerte at hun er der enda!!!

Det blir sikkert fint uansett! ikke tenk så mye på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...