Gå til innhold

Riksen eller Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

ååå, vet ikke om jeg skal velge riksen eller ullevål. Har ingen anelse.. noen med synspunkter som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var kjempe fornøyd med riksen! Syntes Ullevåll virker så gammel liksom... Riksen er moderne og fin, og de har flere fødestuer hvis jeg husker riktig...

Skrevet

Hei, jeg fødte på ABC klinikken på aker sykehus for 3,5 år siden, men ABC klinikken flyttet til ullevaal rett etter at jeg hadde født der.

Jeg var utrolig fornøyd med. Pga mange ting bla. jeg hadde jordmor inne hos meg hele tiden, selv om mannen min var med også, for det andre så fikk vi rom med dobbeltseng og mannen min var sammen med oss hele sykehusoppholdet.

Dette er en alternativ fødeklinikk som tillbyr ikke- medikamentel smertlindring, som f. eks akupunktur, vannfødsel osv. For meg var det en helt fantastisk fødsel, jeg fødte i badekar... helt fantastisk!

Men, skal du føde her noe jeg anbefaler på det sterkeste, hvis du er trygg på deg selv, og vil og tror at du klarer å føde uten medikamentell smertelindring, og generelt ikke redd for å føde, da er dette stede i føde... Pga. som nevnt så hadde jeg jordmor inne hos meg hele tiden som satt ved siden av og støttet meg og veiledet meg gjennom hele fødselen, fra vi kom til avdelingen til jeg hadde født barnet.

Dette var min første fødsel, og en kjempe fin opplevelse.

Jeg er gravid igjen nå , det som er dumt for meg nå er at vi ikke bor i Oslo lenger, og kan derfor ikke kan føde på ABC denne gangen, så jeg er mer urolig foran denne fødselen enn forrige gang.

Skrevet

De jeg kjenner som har født på Ullevål har av flere forskjellige grunner vært misnøgde.

Men riksen har jeg bare hørt positivt om. Er ikke snakk om noe annet enn at jeg skal føde der selv. Får jeg ikke plass leter jeg etter sykehus andre steder.

De har flotte rom, med dobbeltsenger, store badekar og alt av smertelindring :)

Grensen for når de velger ks er heller ikke så høy som hos Ullevål, hvor de gjerne venter nesten litt for lenge hvis det er krise.

Personlig går jeg da altså for Riksen, som sagt: Ingen andre alternativer for meg i Oslo, de har alt :)

Skrevet

De fleste jeg har hørt om som har fødet på Ullevål har ikke vært fornøyde. Selv har jeg fødet på riksen, og er kjempe fornøyd med det...skal gjøre det denne gang også :)

Skrevet

Jeg har fått plass på Riksen. Vet dere om det er plass til at mannen kan sove der? I deres vedlegg står det at det finnes enkelte familie rom. Vil det si at dersom vi ikke får familie rom, må mannen sove hjemme om natten? Dette er min eneste bekymring, og ikke ha han tilstede hele tiden... Men er det noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...