Gå til innhold

Spørsmål angående pappaer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg nesten som en alenemor..Sambo viser så liten interesse for å gjøre "familieting".. Sånne små kose ting som familier gjør..pakke med niste og dra ned på lekeplassen, trille en liten kosetur, trille en tur inn til byen på lørdager, være med på ting med barna..

Føler at jeg gjør alt alene med vår datter på 9 mnd..hun elsker at det skjer ting, elsker å huske, trille på tur++ men jeg må alltid ta initiativet til ting, og alltid dra alene.. Sambo jobber alle dager - fri helg, og den bruker han på seg og sin interesse som regel..føler ikke at vi er prioritert..vet han er gla i oss og at vi betyr mye for han..men dte hjelper likspom ikke..jeg sacvner en familiefar!

Jeg er ofte på barseltreff ol, men savner som dagt den følelsen av å være mamma, pappa og barn - en familie..

Flere spm føler som meg?

Blir så lei meg for at det skal være slik..!

Har sagt ifra, men hjelper ikke..hvis jeg f eks forslår å dra en tur til byen må det liksom være en spesiell hensikt - kan ikke bare dra for å kose oss..ta det som det kommer liksom - ta en kaffe, lunsj..se i lekebutikk++++

Blir så lei meg når jge ser lykkelige familier i byen, og selv føler jeg meg som en alenemor;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen... Du er så absolutt ikke alene men hva hjelper det.... Jeg for min del er dritlei av å føle meg som en alenemor...

Skrevet

Samme her. Dritt dritt dritt lei av å ha hovedansvaret hele tiden. Prøvd å ta det opp, men det hjalp ikke en dritt. Synes det er så respektløst jeg ovenfor meg og babyen. Blir så humørsyk av dette. Tenner på alt og ingenting for tiden. Sint, trist og lei. Dere er ikke alene.

Skrevet

Jeg er så enig så enig... Jeg føler meg akkurat som du!

Skrevet

her også!! Føler meg som en vaskehjelp og en alenemor.. er utrolig sliten..Han sier han prøver,men det hjelper liksom ikke.. Gjør aldri noe før jeg har bedt han hundre ganger og enten gråter eller er sur.. Da gjør han det og forventer masse takknemlighet og er stolt.. jeg blir kvalm...

Skrevet

Hva som skjer om du f.eks. en lørdag sier: "nå drar jeg på bytur, skal dere være med?"

Da bruker min å svare: nei, dra bare dere.

Å så svarer jeg: nei enten drar jeg alene ellers drar vi alle sammen. Jentungen trenger jo å være med pappan sin også!

Bruker å få viljen min da, å så drar vi alle sammen:) Og om han ikke orker å være med, ta deg en liten tur alene, sikkert godt det også, for dere alle sammen(å bli nå såpass lenge at ungen blir litt vanskelig, da blir han sikkert med neste gang iallefall)

Skrevet

Syns liksom det er kos å ha med datteren min til byen også da..hun er 9 mnd nå, og elsker som sagt at det skjer noe..og å fly i byen alene har jeg gjort så mye tidligere, så det blir likosm ikke det samme;)

og det er ikke det at han ikke orker, for han orker alltid om en av kompisene spør!!! så irriterende! han må gjerne dra med en kamerat altså, ikke misforstå..men da skal han gidde med oss også..!

Ja, hun er en meget krevedne unge, men verdens morsomste da;)

Og det går greit å ta alt stellet, savner bare å føle meg som en familie..

Skrevet

Er det noe positivt med mennene deres også, siden dere holder ut mener jeg. Hadde aldri akseptert det, hadde gitt et ultimatum og om det ikke hjalp hadde jeg sparka han i ræva ut. Ja, jeg vet det er lettere sagt enn gjort men jeg tror ærlig talt at dere hadde blitt lykkeligere uten en slik mann, da hadde dere sluppet å irritere dere.

Skrevet

HI

Er bare så skuffet..

Det å få baby var noe vi ønsket begge to - men fæøler liksom at han bare skal fortsette med sin greie...han er ego, rett og slett..men har positive sider også..

Jeg har måtte gi avkall på mye av det jeg gjorde før..men det er helt greit!! for jeg bestemte meg for å få barn, og da er det sånn!

og jeg vikle ikke vært foruten!! ;) mye glede!!

men savner som sagt å gjøre ting som en familie.

Han henger gjetrne opp klær, og støvsuger osv om jeg ber han om det, da slipper han å være med ut, ikke sant...

Så flink til åhjelpe til, men savner pappaen ved siden av oss..

Skrevet

Jo, skjønner jo at du vil ha alle med, men da må man innimellom bruke list, gi dem valg disse mennene. Enten være alene me baby eller være med til byen, da blir han nok med, om ikke, så mest sannsynlig neste gang om han strevde hjemme med krevende baby.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Kan det være en ide å la pappa'n bestemme aktiviteten dere skal gjøre sammen ??

Skrevet

Er forresten få menn, tror jeg, som liker å dra til byen på lørdager. Min synes det er noe av det verste som finnes, masse folk og kaos, lange køer og fult overalt.

Tror du skal være lykkelig for han hjelper til hjemme!

Har du spurt om det er noe han kunne tenkt seg å gjøre som du og babyen kan være med på? Dra å se på biler sammens, dra på biltema som familie, elkjøp.

Bilforhandlere burker jo ofte å ligge litt tett, da kan man jo trille tur og se på biler, det kunne min mann blitt med på!

Skrevet

Men da bør det gå begge veier da... Har tråla mange timer og sett på biler og båter,vært på biltema og clas olsson... Da var han med på Ikea da lenge og det var ikke værst,men klær det glemmer vi,ikke så gøy heller å ha han med på det.

Men før helga ville jeg ha han med en tur i byen,han trenger nye klær fordi vi skulle i 40-årslag,så tenkte jeg vi kunne spise et sted. Var greit det helt til han ringte og lurte på om vi kunne utsette det for han måtte ordne noe på bilen vår... Det det endte med var at hele kvelden gikk med på å hjelpe en kompis med bilen.... Sånt blir jeg rasende av... Ikke første gang og nå har han fått ultimatum,prioriter familien litt mer eller så er det over...

Skrevet

Samme her.. Samboer jobber hele uken, hverdager og helg og når han først er hjemme er han så sliten og bare sover.. Har sagt jeg føler meg som alenemor men da blåser han det bare bort og tror jeg tuller. Innimellom tror jeg nesten det beste hadde vært og gått ifra han for da slipper jeg og irritere meg så fælt over han... Men samtidig så elsker jeg han over alt så vet ikke om jeg hadde klart det.. Føler jeg gjør alt alene, stelling, påkledning, gå turer osv..

Skrevet

Kjenner meg igjen her ja... Tror faktisk det er ganske så vanlig...

Skrevet

Har lest alle innleggene her nå og føler med dere. Trenger heldig vis ikke henge meg på. Her er det pappa som er den ivrigeste til å gå ut på tur med familien i all slags vær (mamma liker seg bare ute i finvær)

Før poden (som ikke var planlagt) kom ut av magen gav jeg streng beskjed: "Stiller du ikke 100% opp og prioriterer meg og barnet reiser jeg. Kan like godt være alenemamma på papiret også vist jeg skal være det i praksis. (skal sie at jeg økonomisk sett hadde tent på det ettersom vi begge er studenter også) Selv om jeg er glad i det kommer jeg til å prioritere meg selv og barnet.

Var litt usikker på om han var moden nok til å bli far, men det har vist seg at han stiller bedre opp for oss en noen annen mann jeg kjenner uansett alder. Om det var "talen" min som gjore det eller ei vet jeg ikke. Men han stortrives sammen med sønn sin nå (11mnd) og leker , tuller og går på tur med han. Festing er ikke aktuelt engang lenger.

Skrevet

jo, det er ikke noe problem..men han kommer ikke med noe, tar liksom ikke initiativ..

har vært på badeland engang da, da kom han plutselig hjem med badebleier, da ble jeg gla;)

men det ble med det..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...