Gå til innhold

Hva hvis du ser en gravid dame bælme cola?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som legger dere så mye opp i hva andre gjør: gjelder det alt, eller bare røyking?

Hva med folk som bælmer brus, babler i mobil mens de kjører, går på rødt, er oppe seint, drikker lettøl som du tror er ordentlig øl etc etc

Bobler dere over av lyst til å skjelle ut dem også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør i den forstand at jeg sier noe, men jeg tenker mitt og sier det jeg mener her inne. Og jeg reagerer på mer enn røyk ja, men røyken er vel min versting, altså det jeg blir mest kvalm av å se. Og når jeg vet den gravide drikker alkohol. Hadde besøk her av en gravid som drakk 3 glass rødvin og røykte 5 røyk i løpet av kvelden (vår vin så jeg vet det var alkohol i den) og jeg sa ikke et ord, men synes utrolig synd på babyen i mgaen likevel, og har jeg lov til å synes!

Skrevet

ikke sammenlikn å drikke cola og å røyke da...da beviser du jo bare at du vet veldig lite...

selv gjør jeg ingen av delene foressten, men synes det er enorm forskjell på å røyke og å drikke cola i svangerskapet

Skrevet

Du er jammen flink!!!

Slik jeg tolket HI sitt innlegg, var det vel heller prinsippet med å kanskje ikke legge seg opp i alt det andre gjør, og kanskje passe litt mer på seg selv....

Skrevet

Jeg pleier ikke å skjelle ut fremmede folk, ikke kjentfolk heller for den saks skyld. Men jeg blir litt småkvalm av gravide som røyker, syns liksom ikke det kan sammenlignes med de andre tingene du nevner....Å det må jeg nesten få lov til å bli også.

Skrevet

haha, jeg tror ikke jeg drakk stort annet, jeg da... eller, hmm, var vel fanta da.

Stor forskjell på å drikke brus og å røyke ja. Jeg for min del klarte ikke å slutte helt, så jeg røykte max. 2 sigaretter (med filter som tar ut 30 % av nikotinen) daglig... Men unngikk alkohol helt.

Skrevet

Jeg blir arg av folk som snakker i mobil mens de kjører, de utsetter ikke bare seg selv men også andre traffikanter for fare, og det er ikke greit... hvis noen jeg sitter på med tar opp telefonen (uten handsfree) ber jeg dem stoppe fordi det da også angår meg som passasjer.

Ellers synes jeg for det meste at folk skal få bestemme over seg selv (og sine barn) så vil de ta et glass rødvin når de er gravide så er ikke det min sak....

Skrevet

Det er greit nok at man skal feie for egen dør , men det må da være lov å si at man syns det er forkastelig at noen røyker og drikker alkohol i svangerskapet !!!

For i vår opplyste verden bør ingen røyke eller drikke alkohol , når man vet skadene dette KAN gi barnet i magen ....

Og at det er vanskelig å slutte å røyke vet jeg , da jeg sluttet etter å røyket i 10 år !

Skrevet

helt enig..greit nok at poenget var pass dine egne saker.. Det er jeg igrunn helt enig i når det gjelder de aller fleste ting. Men røyking i svangerskapet er faktisk meget skadelig for barnet. Det er vel dokumentert og jeg synes det er merkelig om man ikke reagerer på at folk fortsetter å røyke i svangerskapet. Jeg synes det sier mye om en persons innsikt og kunnskap om de ikke bryr seg i at folk røyker i svangerskapet..

Skrevet

Syns ikke cola å røyk kan sammenlignes akkurat...

Skrevet

Ohh, da skulle dere sett meg da. Drakk nesten ikke annet en cola jeg. La på meg bare 8 kg og tok av meg 16 innen det hadde gått 14 dager etter fødselen også, så det så.. hehe

Skrevet

Malin82ღDidrik07ღ

Bra jeg ikke så deg! Da hadde jeg løpt hjem og skrevet mange sinna-innlegg på ei internettside om "cola-babyer"

Ti-hi!

Jeg mener bare at man godt kan la andre være i fred!

Det er et fritt land og Folk gjør mye rart :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...