Gå til innhold

Foreldremøter i bhg. og skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at begge eller alle foreldrene bør stille opp på foreldremøtene i bhg. eller på skolen?

Jeg pleier å være med på møtene på skolen, men etter at minsten kom så har mannen min vært hjemme med han. Faren til eldstemann har i de siste årene vært med på noen få, og det har samboeren hans også..

Nå har vi vært så heldige at svigermor gadd å være barnevakt nå når vi skal på det første foreldremøtet i bhg., men jeg fikk litt inntrykk av at det var kun fordi det var det første at hun stillte opp.

Blir det registrert noen steder dersom man ikke møter opp og hvor mange som møter? Vet fra skolen av så har jeg vært med på at alle oppmøtte skriver navnet på en liste og hvem barn man er der for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder nok at en stiller opp.. På foreldremøte i bhg til O er det som regel en foreldre som møter opp..

Skrevet

Det viktigste er vel at noen av de foresatte for hvert barn stiller!!!

Det handler jo om barnehagens mulighet til å kommunisere med foreldrene på og ikke minst informere om ulike ting i barnehagen!

Jeg synes det er utrolig viktig å stille opp på slike ting. Er ikke så viktig at begge froeldrene når, men minst en burde forsøke å være der.....

Det handler jo også om å utveksle informasjon og synespunkter med de andre froeldrene. I vår barnehage er det alltid diskusjoner om ulike temaer på froeldremøtene, og da er det viktig å være tilstede. det er jo kanskje eneste mulighet til å være med å påvirke hva slags hverdag barna har i barnehagen!

Vi tar ofte opp temaer som mat, aktiviteter, "disiplin" og grensesetting, førstehjelp osv osv osv.

Sist hadde de en innleder fra PPT som holdt foredrag om trass og grenser, go etterpå var det diskusjon...

Skrevet

Her stiller som regel bare en fordi den andre er hjemme med barna. Ingen skriver opp hvem som møter, men jeg som mamma legger jo merke til det om det er noen barn som aldri har foreldre som møter opp og synes det er trist på barnets vegne.

Skrevet

Vi har innimellom mulighet til å stille begge, men det må da vel holde med at en av oss kommer? Om det ikke er godt nok får de ordne det slik at ungene kan bli med i bhg på møter da!

Skrevet

Jeg synes det er superviktig å være på foreldremøter. Men som en annen sa, noen kommer aldri og noen kommer alltid selv om dem ikke forstår norsk.

Faren til eldstemann har nok vært litt sløv til å møte opp (etter at vi gikk fra hverandre), eller han fikk jo ikke lov fordi jeg var der. Men nå er han med han også.

Men mannen min og jeg, vi må nok i fremtiden deles oss litt.

Skrevet

Tror det blir ført møtereferat der det hvertfall blir ført opp hvor mange som har møtt? Men det er ingen som legger seg opp i om barnas foreldre har møtt eller ikke. Stort sett stiller bare en av foreldrene, men vi stiller begge dersom vi har mulighet til det...

Når jeg tenker meg om så har jeg vært borti møtereferater fra bhg der foreldrenes navn er ført opp - men dette var i en privat barnehage. Vet ikke hvordan referatene skrives der vi har ungene nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...