junea Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 2 spørsmål: Jeg fikk ungen min den 14 juli. Å får ikke barnetrygd før denne måneden. Har jeg ikke krav på barnetrygd i august da? Og hvilken dato betales barnetrygden ut?
trollemor med hybelboer Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hmmm man får ikke barnetrygd for den mnd barnet blir født nei, men du skulle da fått for August... barnetrygden utbetales sent i mnd... kansje du får dobbel nå? hvis ikke ville jeg ringt trygdekontoret og hørt hvorfor du ikke har fått ;o)
pandabjørn Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 jo du skal få etterbetalt bt fra aug kan hende du får 2 bt 30 sept bt utbetales i slutten av hver mnd rundt 30 ville jeg tro får du ikke bt den 30 sept så ville jeg ringt NAV trygd å hørt med de
*Super*Mamman* Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Du har rett på barnetrygd fra mnd ETTER at barnet er født, så må ha blitt en feil der.. Har de konto nr ditt?
junea Skrevet 24. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2007 Ja de har fått kontonummeret mit. Men får håpe de etterbetaler fra august da!hehe
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Siste virkedag i mnd blir det utbetalt. du får dobbelt barnetrygd to mnd etter fødselen, og så en og en.. For deg, skal du ha dobbel barnetrygd i september.... Men ring og sjekk.. Jeg fødte i juni, og de hadde "glemt" meg, så for meg ble det trippel i september...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 kanskje jeg kan slenge på et spm her da istedet for å lage en helt ny tråd: Hvordan er det om feks ungen blir født 1 oktober, får en da førsten b.trygd for november? For jeg mener, hvis ungen blir født 30 sept så vil man jo da få for oktober? hmmm:) mye rart jeg spekulerer på
Maja☆ Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Nav er veldig firkanta på akkurat det. Er barnet født 30.sep får du barnetrygd fra 1.okt. Er barnet født 1.okt får du barnetrygd fra 1.nov.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 det er jo nesten litt morsomt da, at det er så firkantet. Skulle heller vært sånn at abrnetrygden hadde vært beregnet for hver dag liksom:=) Men som sambo sa så får en jo det igjen når ungen er 18=)hehe. Men tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå