Gå til innhold

Pasienthotellet Ullevål, hva må jeg ha med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det flere her som skal på pasienthotellet på Ullevål etter fødselen? Hva må man ha med? Jeg leste at man må ha med alt man trenger til både barnet og seg selv. Stemmer dette? Hvor mye klær, bleier, tepper etc trenger man til ca 4 dager. Jeg er helt blank:)

Håper på tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg fikk tips av venniner om å pakke to bager. En til selve fødselen og en til å ha i bilen for pasienthotellet etterpå.

Bag 1 (liten):

- Helsekort

- Penger, kamera og mobil

- Leppepomade

- Hårstrikk og spenner

- Mat til far

- Klokke til fars tidtakning

- Noe å bedrive tiden med hvis det blir venting (ser liksom ikke for meg dette, men flere har sagt det, eks kort eller bok)

- Event musikk, massasjeolje og en av de massajegreiene som ser ut som en marihøne med bein eller lignende (blir visst litt tungt for hendene til far)

-Badekåpe?

Bag 2 (stor)

- Klær til far og mor (mor: masse t-skjorter, myke bukser og genser-jakker med åpning foran)

- amme-bh'er, ammeinnlegg av ulla og papir, og Purelan krem til bryst

- mobil-lader

- Noen kluter til babyen og et babyteppe (får låne et der oppe også)

- Klær til babyen (er førstegangsfødende selv så aner ikke hvor mye klær til babyen, men noen sa 6-7 bodyer, og noen heldresser, sokker, klær til hjemtransport. Men aner egentlig ikke. De tar jo ikke store plassen så har nok tatt med litt mer enn dette jeg da... =O)),

- en pk med newborn bleier

- nettingtruser (kjøpes på apoteket) og bind til degselv ( Always ultra night med vinger el lignende)

- Hårtørrer (hvis vondt nok til ikke orker å tørke

- Sminke og toalettsaker til deg

Dette ble en laang liste, men tror jeg har fått med mesteparten av tipsene jeg fikk selv i alle fall. Har neeesten pakket ferdig selv (ikke tøy til meg og sminke, men resten står klart! =O)

Lykke til!

Når har du termin og hvilken avd?

Hilsen meg med termin 4. okt på Ullevål A

Skrevet

Tusen takk for tipsene. Det var veldig lurt å pakke 2 bager. Kan jo ikke dra med alt inn på føden.

Jeg har nettopp begynt å pakke. Har tremin 16. okt.

Jeg tror jeg får litt problemer med å begrense pakkingen, Det gjør jo ikke noe om man har med litt for mye når man skal på hotellet.

Er det noen som vet om vi får nok hånklær og kluter?

Lykke til med fødselen Conrneliuss:)

Skrevet

Du får nok, men det kan lønne seg å ta med noen litt større hånklær, for de er ganske små de som ligger på badet der...

Skrevet

Jepp, frimerkestørrelse på håndklærne, så lurt å ta med noen store :)

Skrevet

Da tar jeg med noen som er litt større. Jeg er avhengig av store håndklær.

Skrevet

Jeg fikk både bind, nettingtruser og bleier på hotellet... Dette er to år siden. Ser at det står på nettsidene at man må ta med selv, men alt lå fremme på badet da jeg kom dit. Tar uansett med litt av hvert sånn i tilfelle. Tror ikke jeg tar med så mye klær til babyen, bare et par bodyer og noe til hjemturen.

Skrevet

Hei igjen!

Etter hva jeg hører har de sluttet med det. Du får kun et par stykker for å klare deg til du får kjøpt det selv. Det er jo butikk i nærheten, men kanskje deilig å slippe. =O)

En ting jeg glemte å skrive på listen min var bilsete. Fort gjort å glemme å ta med i farten =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...