Gå til innhold

nok et innlegg om bidrag :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer litt... har lest noe på nav om at det blir tatt hensyn til gjeld,også er det noen som sier at det taes ikke hensyn til hvor mye bidragspliktig har i gjeld... er det noen som vet noe om dette???

det står hos nav at man tar hensyn til hva man betaler i renter (ikke på forbrukslån da) på lånet, men ikke avdraget. er jo rentene som er høye...

har ikke brydd meg om å blande inn nav enda,da vi har en privat avtale frem til nyttår.

men jeg veit at pappan til barna har ganske mye i huslån (ca halvannen mill) og at kona hans ikke jobber. tror han har en intekt på ca 350000/pr år i tillegg til at han må forsørge kona og de 2 barna de har sammen.

(det står også noe om på nav at 2 voksne skal ha ca 9700 å leve for hver mnd,pluss ett tilegg på 2800 om det er barn) hvis de da skal betale renter/avdrag på huslån så kan kan det jo ikke være all verden han har "råd" til å betale i bidrag. opparbeider han seg da bidragsgjeld eller hvordan er det?.

jeg har intekt på litt under 200tusen,og en samboer som tjener rellativt greit.

han har ikke barna noe fast til samvær,så han skal vel igrunn betale endel i bidrag... noen som mottar eller betaler bidrag i en lignende sittuasjon.?

 

mAmmA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forsøk bidragskalkulatoren på NAV sine sider, der ser du hva de legger til grunn for utregningen!

Skrevet

den blir ikke riktig når man har mere enn ett barn. for har man 2 eller flere så blir det reduksjon i bidraget (søskenreduksjon) + at man i tillegg ikke får lagt til det man har i faste utgifter selv til strøm, vann/kloakk,lån etc.

hvis man regner ut for begge 2 og legger de sammen, så skjønner jeg ærlig talt ikke hvordan bidragspliktig skal få råd til å forsørge sin egen familie også, i tillegg til mine barn...

 

 

 

 

 

 

mAmmA

Skrevet

går kanskje an å ringe NAV å spørre de,bare sånn helt generellt. eller svarere de kanskje ikke på spørsmål uten å lage en sak og ta seg betalt for det?

Skrevet

Sjekket nav sine sider å der fikk jeg utregnet at far skulle betale bidrag på 9300 i mnd, hvorfor får jeg bare litt over tusen kr?

Skrevet

til deg anonym 15:05 24.09.2007

 

har du flere barn med samme mann?

da kan du ikke bruke bidragskalkulatoren på nav.

den tar ikk med søskenreduksjonen,ikke regner den ut faste utgifter bidragspliktig har heller. kanskje han har flere barn og ny familie å forsørge?

er veldig dumt at ikke ALLE faktorer som skal taes hensyn til er med på den kalkulatoren, også er det veldig dumt at det kun er for ett barn...

Skrevet

Det stemmer det med at renter på hhuslångjeld teller. Samt barnehageutgifter til fellesbarna osv. Mannen min og jeg jobber begge, og vi har husgjeld på 2 mill. Barnehageutgifter til de tre barna våre. ( Billån el.l teller ikke)

 

Pga at vi har minstesats å leve for etter å ha betalt renter og barnehage, så er mannen min erklært bidragsudyktig, og betaler null i bidrag til særkullsbarnet sitt.

 

I tillegg har han bidragsgjeld fra før av, og det skal betales ned på før han blir bidragsdyktig igjen...dersom det skjer før barnet er 18 år.

Skrevet

Har ett barn i lag, han har ikke flere heller. Han har ingen lån, bortsett fra en del inkasso. Han jobber en del svart i tillegg å det blir ikke tatt med. Hadde mere men han var å sa opp jobben å begynte å jobbe svart, for at han ikke ville betale. Henter han når han selv vil, selv om vi har skriftlig avtale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...