vampi1980 Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 er det noen her som har fått höre at de har b12 brist i graviditeten? fikk höre det av legen og at jeg skulle komme inn å ta nye blodpröver men det skulle ikke väre farllig sa han. har nå sökt på nettet å lest masse om det og blir bare mer og mer nervös... de fleste symtomer stemmer så dette er skummelt...
vampi1980 Skrevet 24. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 24. september 2007 ingen som har erfaring med det?
pandabjørn Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 kan jeg spørre hva b12 brist er for noe?? jeg tar b12 sprøyta hver 3mnd, men alikevel vet jeg ikke hva b12 brist er fornoe
Athina' Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Jeg tar også sprøyter hver tredje mnd, men har heller ikke hørt om b12 brist.
M*A*S*H* Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Brist = mangel på noe - på svensk. Med andre ord - B12 mangel. Hjelper det jenter? Da kan dere svare henne sikkert:-)
Athina' Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 hehe nesevisa! Jeg skjønte jo at det bar b12 mangel da, men aldri hørt uttrykket brist brukt før når det gjelder boldprøver. Nevrologene mine uttrykker seg godt norsk de, enda den første var tysker til og med :-)
M*A*S*H* Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 :-) Har jobba sammen med masse svensker - begynner å bli vant med innslag av svenske ord nå;-) Men jeg kan veldig lite om B12mangel dessverre.
Athina' Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Glemte å svare på innlegget jeg da, og ja er ikke lett å være blåst i hue på kveldene hehe B12 mangel i svangerskap vet jeg ikke noe om egentlig, og er du sikker på at det er nå du har fått det nå? Kan jo være at du hadde det før også det har bare ikke vært testet? At det er samsvar mellom b12 mangel og graviditet har ikke jeg hørt noe om og nevrologen min sa ikke noe om dette. Og B12 er ikke noe man vanligvis ikke tester sånn helt uten videre heller, ligger i allefall ikke i de normale svangerskapsprøvene. Jeg har B12 mangel på grunn av at jeg har MS, og det er jo ikke noe farlig å ha denne mangelen, betyr jo bare at man kan ta sprøyter hver 3. mnd hvis legen mener det er nødvendig. 1. uka fikk jeg sprøyter hver dag, og så er det vedlikeholdsdoser det jeg får hver 3. mnd nå. Man blir også rådet til å spise mer kjøtt når man har denne mangelen. Men snakk med legen din så får du mer informasjon :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå