Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Artige greier. OS'en min går ut nå og jeg har søkt på jobber lenge nå, men ikke fått noe. Har også prøvd å få skoleplass, men det får man ikke da man har brukt opp sine 4 år. Jobb får man ikke uten utdannelse. Utdannelse får man ikke uten skole. Noen ganger er livet herlig. Gikk til nav idag og sku melde meg arbeidsledig, men jeg visste ikke at man ikke fikk dagpenger av dem når man bare har hatt OS. De ba meg gå på sosialen. Men jeg har hørt at man ikke får ha sparepenger på kontoene når man ska få noe av sosialen... jeg har sparekonto til dattera mi og jeg har en bsu-konto med bittelitt på, kommer de til å be meg ta ut de pengene?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 jepp det gjør de nok. det har forsovit aldri vært så lett og få jobb som nå. men det spørs jo litt hvor du bor i landet selvsakt. du kan jo ringe rundt til kommunene i nærheten og finne ut hvem som har full barnehage dekning og ledige plasser og søke på jobber der også. men da må du jo flytte. å da blir nok barnefar sur. men man må jo ha penger til livets opphold. lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 kan du ikke søke om forlenget os mens du er på jobbjakt? venninnen min fikk det.
ElastiGirl Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Jeg nektet å ta med kontoutskrift jeg. Dette var før jeg fikk barn, vel og merke, men de sa at jeg måtte ta med kontoutskrift. De har ikke lov til å sette sånne betingelser for å gi stønad eller ikke. Ellers må jeg si at jeg fikk veldig god hjelp av sosialtjenesten. Hyggelige og redelige folk. Har ingenting negativt å si. Men jeg var også bunn ærlig med dem. Jeg tror det lønner seg. Jeg hadde også bsu, men de sa i allefall ingenting om det. Jeg fikk sosialhjelp i 5 mnd. De betalte husleie, strøm og så fikk jeg noen kroner i mnd til å leve for. Ikke fett, men jeg overlevde.
Gjest marie-s Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 okay, men jeg kan ikke si at jeg skjønner dette, du mener du har brukt opp dine 4 år til utdanning også har du ikke utdanning? Ellers så er det som ei anna skrev her det er utrolig lett å få seg jobb for tiden. Og ja, må du på sosialen så må du nok regne med å vise dem både kontoutskrifter og siste ligningsattest og har du penger på bok så vil de nok be deg om å bruke de først desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå