Helnøtt med spire:) Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Meldt meg på helse og sosial (eller det nye VG1 ett eller annet) Begynner om en måned *gugg* her skjer det ting:) Voksen opplæring. Men siden jeg ikke er født før 1978 må jeg betale 20 000 pr år (2 år, altså 40 000) De hjelper også med å få læreplass, så dette kan bli bra:) Skal gå på skolen en dag i uka og resten hjemme via nettet. Men de spurte om jeg hadde en ordning om støtte via trygdekontoret (eller nav?hmm) hvilken støtte skulle det vert`?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Jeg går AMO kurs jeg, voksenopplæring via NAV. Dvs at dem dekker skolen, også får jeg kursstønad av dem. Det er komprimert løp jeg går, så et skoleår tar jeg på 6 mnd. Er på skolen hver dag - skole og praksis. Gikk Grunnkurs før sommeren, Hjelpepleier VK1 nå frem til januar også siste fra januar til sommeren igjen. Men vet ikke (tror nok ikke) at du får støtte av Nav for ta utdanning.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Kjempebra innstilling du har! Masse lykke til med studiene! Du kan vel søke om stipend og evt. lån i lånekassen???
Helnøtt med spire:) Skrevet 24. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2007 Oki. Mener ikke og være frekk nå. Men kan jeg spørre hvorfor du fikk støtte?
Kamomille Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Dersom du hadde vært alenemor og gikk på overgangsstønad, kunne du vært kvalifisert fro utdanningsstønad.
PlussogLinus Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Har ikke peil ang. støtte. Men masse lykke til ihvertfall! Så gøy! Deilig å finne ut av hva en vil )
Gjest Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Om du går inn på lanekassen.no så kan du se om du har krav på støtte til vgs. Kommer an på hvor mye mannen din og du tjener. Det kommer til å bli bra:)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Var det meg du lurte på hvor fikk støtte? Jeg var lei av å gå hjemme, være arb ledig - så jeg troppet opp på mitt lokale Nav kontor og spurte om dem hadde noe kurs. Så fikk jeg se en liste, også sa jeg helse og sosial det vil jeg gå. Så søkte hun meg inn, måtte vente ei stund før jeg fikk vite om det var plass. Går på vanlig vidregående skole, men alt i regi av Nav. Bare "elever" som ha fått via Nav som går. Mine dagpenger blei gjort om til kurs stønad.. Hmm litt kronlete fortalt, men håper du forstod litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå