Gå til innhold

Hva inneholder fødebagen deres nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min inneholder

- Morgenkåpe

- Nattøy

- Gensere og joggebukser/tights

- Undertøy, amme-bher og sokker

- Ammeinnlegg i ull

- Crocs

- Tannbørste og tannkrem

- Sjampo og balsam

- Reisesett med rensegelé, ansiktsvann, ansiktskrem og peeling

- Nesespray og pakke med kleenex

- Kontaktlinser, linseetui og linsevæske

- Et sett med babyklær og babyteppe

- Drikkeflaske

- Barberhøvel

- Et sminkeskrin

Før avreise til sykehuset må jeg også pakke

- Svangerskapskort

- Mobil og lader

- Kamera og lader

- Et lite manikyrsett og håndkrem

- Hårbørste, skum og føner

Det ble mye mer enn jeg hadde tenkt!

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for den lista..min bag er nemlig ennå upakket, 20 dager før termin. Bør jeg pakke nå?

Skrevet

Min er tom ennå:) Hadde tenkt å pakke i dag.. Termin i morgen:D

Skrevet

Hehe, ja, kanskje det... jeg har 21 dager igjen i dag. Men jeg tror ikke jeg kommer til å gå til termin (litt optimistisk der), og synes det er deilig å være klar.

Skrevet

ingentingen! ups! men det ligger klart til bare å legges nerri da;o) bare ikke kommet riktig så langt enda;o)

Skrevet

Jeg har ikke så mye med meg på sykehuset, da vi bor bare 10 min unna, og jeg bare kan sende mannen hjem etter noe hvis det er noe jeg trenger.

Men en ting jeg ikke vil være foruten, og som er pakket ned, er Min Minnebok, som jeg straks skal begynne å skrive i mens babyen sover :-)

Skrevet

Min bag har vært pakket lenge nå, har forsøkt å unngå alle unødvendige ting, så den inneholder kun følgende:

-Undertøy (truser/amme bh`er og sokker)

-3 ammetopper

-2 joggedresser (overdeler med glidelås så det blir lett å amme)

-Slippers

-Toalettsaker: Tannbørste+tannkrem, hårbørste. Sjampo og balsam. Dusjsåpe, bodylotion og deodorant. Alt i reisestørrelse så det tar liten plass. Av sminke har jeg kun med en lippgloss og en eyeliner. Regner ikke med at jeg tar sminking så nøye på barsel....

-Fødepapirer.

-Kamera, lader og mobillader.

-Etter en tur på fødeavdelingen i natt har jeg dessuten lagt ned en rull mykt toalettpapir. Det er virkelig helt sant at papiret på sykehuset er stivt!

Til babyen har jeg pakket dette:

-Et sett i fleece til å reise hjem i med lue og ullsokker til.

-2 stk body, 2 stk bukser, 2 par sokker og en liten innejakke.

-Et babyteppe til å ha over henne i bilen/på vei ut i bilen hvis det er kaldt.

Skrevet

....tja...regntøy etter søndagsturen i går faktisk....... men har vel innsett at den kanskje må pakkes om snart.. det er 2 uker til termin, og siden de to forrige kom 1 uke før er det vel kanskje på tide.... Men klarer meg nok med en litt mindre innholdsrik bag enn det du har tenker jeg: Undertøy, bh, ammeinnlegg, t-skjorte, kosebukse, slippers, hjemreiseklær til baby, kamera og toalettveske (sminke, dusjsåpe, shampo, fuktighetskrem, hårbørste - ja det vanlige....).. jeg håper på å bare være der ett døgn jeg da;)

Skrevet

Oisann. Det var DET jeg skulle gjøre ja. Pakke bagen..

Merkelig for et tiltak det er å pakke den nå som det er 2 uker til termin. Da jeg var rundt 20-25 uker kunne jeg pakket den flere ganger for dagen om så skulle være!!

Men takk for tips til hva som bør pakkes! :o)

Skrevet

hypatia, hva skal du med barberhøvel? bare lurer jeg. tenkte barberhøvel på føden,why?

Skrevet

jeg måtte og pakke denne berømte bagen her om dagen (mannen maste sånn) har 3 uker igjen, men allerede vært inne på sykehuset en gang med rier.. jeg har

-2 joggebukser

-2 t-skjorter

-1 genser

-truser,sokker og bh

-slipperser

- hentesettet til babyen

-hårbørste, deo, tannkost og tannkrem og shampoo

ellers er det jo papirer og kamera.

med forrige mann fikk vi en minnebok på sykehuset (planla å skrive, men er fortsatt ikke ett ord i den, nesten 3 år etter)

forstår ikke helt hva dere skal ha med så masse for? stusset litt på barberhøvelen jeg og... ikke hårete bein eller sånn man te nker på når man er der inne:-) uansett er det ikke verre enn at mannen eller noen andre kan hente ting hvis jeg trenger noe.

Skrevet

Gaver til de andre barna mine når de kommer på besøk på sykehuset.3 klesskift til meg selv,2 til babyen pluss strikka ulljakke,lue og sokker,henteteppe i ull.toalettsaker,innesko.....thats it.

Skrevet

Jeg har pakket

1 joggedress

1 ammesinglet

undertøy

ammeinnlegg i ull

mobillader

kamera + batteri

hjemreisesett til babyen + teppe

pluss toalettsaker, men det venter jeg med til tiden er inne for å dra, skal jo bruke det hjemme først. Bør vel kanskje også ha et sett til med klær til meg selv.

Skrevet

jeg har 2 sett med bukser t-skjorter fordi jeg blødde en del sist og kan bli litt gris... men er det skikkelig krise så har du jo sykehusklærne!! :-)

Skrevet

Hehe.. Barberhøvel?Hår under arma kanskje?Barberer meg under armene hver dag jeg, takler ikke dagslangt armhule hår :)

Skrevet

Barbere meg under armene... hehe. Hadde ikke med det sist, men husker faktisk at jeg savnet det. Nå var nok ikke dette første dagen på barsel, men etter noen dager...

Skrevet

Takk - og nettopp! Tar gjerne leggene et tak også når jeg er igang, og på sykehuset rekker jeg vel ned også ;)

Skrevet

jeg har pakket følgende:

- amme innlegg både fra natusan og d ei ull

- 2 kose bukser

- 3 t skjorter (regner med at jeg kna lekke litt=)

- 1 kose jakke for å slenge over meg hvis det blir kaldt

- 1 sett med klær til babyen samt lue og dress til hjemturen

- 1 smokk (tviler for at dne blir brukt, men=)

- shampo/balsam, sminke og ellers små ting.

- toalett papir (2 ruller) av dne myke sorten

- bind som ikke er sååå store som de på sykehuset

- truser/ammebh/sokker

- tøfler

tror det var alt:) om jeg har glemt noe så bor vi kort unna syehuset så det er ingen problem liksom:)

Skrevet

har ikke pakket enda, men har god tid enda...

men fint med disse listene, har skrevet en liste over ting jeg skal pakke da:

2 ammebher

2 joggebukser

2 ammegensere

4 t-skjorter

natt-tøy

store truser

3 par sokker

bind

deodorant

barberhøvel

hårbørste og strikk

shampo, balsam og dusj-såpe

fuktighetskrem og ansiktskrem

sminke

tannbørste og tannkrem

brystvortekrem

ammeinnlegg

2 bodyer i forskjellig str

1 sparkebukse

babysokker

babylue

mobil og mobil-lader

lommebok

noe å lese på

camera

våtservietter (istedenfor toalettpapir)

vannflaske

kjipp-kjapper

Helsekort

Skrevet

Ta med en bok til å skrive notater i , og noe lett å lese ;-)

Skrevet

Tja svært lite egentlig!! Blir sikkert ikke pakket før jeg drar hellr.

Blir sikkert god tid da:)

Skrevet

Skal du flytte inn på barsel eller?

Manikyrsett peeling skum?

Du trenger da vel ikke se ut som Victoria Beckham der da:-)

Skrevet

kjeks og rosiner he he :D

sambo må ha litt energi om det tar tid (og jeg også da) og rosiner er en god energikilde :D

Skrevet

Oj...dette var litt av noen lister ;o)

Har fått beskjed om at det er lite lagringsplass på barsel, så pakk kun høyst nødvendig. Og det rådet følger jeg!! Desstuen skal jo sambo frem og tilbake. Men jeg skal ha rene klær og toalettsaker. Ellers legger jeg fokuset på den lille babyen min. Så pedikyr osv...nei, det skal jeg ikke bruke dyrebare barseldager til. Toalettsaker og litt sminke er greit, ja. Og ja, rene klær. Har kjøpt noen ammevennelige skjorter/topper og nye tights. Tights i litt for stor størrelse som jeg ble tipset om...hehe

Skrevet

Hihi ;-)

Man skal bare være der i to- tre dager ja , spørs om man har tid til all selvpleien !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...