Gjest Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 For dere som har født før selvsagt.. Noen positive eller negaitive erfaringer rundt dette?
KA77**nr 3**sept10 Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Jeg fikk akkupunktur under første fødselen, men tror ikke at det fungerte helt. Følte vel egentlig at nålene bare var i veien da det sto på for fullt. Men jeg hadde en kjempe fin fødsels opplevelse selv om det var vondt. ( det er ikke til å legge skjul på at det var vondt.)
Gjest Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Hei!! Jeg fikk det når jeg fødte første gangen, og jeg syntes det hjalp. Har tenkt å prøve det når nr 3 kommer i mai også. Lykke til:-)
Fløffy Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Fikk det sist jeg fødte - synes ikke noe om det... Det var vondt, nålene var i veien og jeg hadde ikke særlig utbytte av det...
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Jeg fikk det under forrige fødsel.. uten å bli spurt, de sa bare at akupunktur bruker å hjelpe, og stakk i nålene.. de var vonde, og hjalp ikke, iallefall tror jeg ikke de hjalp.. var bare kjempeirritert, for de var så ubehaglige..
Gjest Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Jeg fikk det... var bare ubehaglig å sette de, og de hjalp overhode ikke.
*Super*Mamman* Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Har veldig positiv erfaring med akupunktur.. Til å begynne med under fødselen hadde jeg konstante veer, og disse satt i hele bekkenet og ryggen, og nedover lårene. Var helt jævlig vondt,. Så fikk jeg akupunktur, og da roet det seg betraktelig. Fikk etter dette veer som var "konsentrert" kun rundt livmoren, og jeg fikk pauser imellom.. Det var deilig:) ANBEFALES!!!!
Bomsedeisi Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Jeg fikk og synes det var noe tull. Hadde ingen effekt på meg iallefall.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Ser det er mange negative erfaringer her.. Synes det er dumt, for jeg ønsker ikke epidural, og håper at akupunktur hadde vært en form for smeretestillende i stedenfor. Men ser jo også at det faktisk har hatt virkning hos noen, så kanskje jeg skal vurdere det uansett.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 jeg skal IKKE ha akupunktur. hater nåler!!!
Mammahjertet Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Negativ! Da de satte de var jeg omtåket på grunn av konstante sterke rier og for mye lystgass og jeg kan huske en litt sånn halv-klaustrofobisk følelse når jeg i tillegg måtte ligge der med de nålene. I tillegg miset de plutselig hjertelyden på babyn og JM mente etterpå at det var fordi akupunkturnålene hadde gjort at bekkenet plutselig slappet av og babyn derfor 'føk' nedover og ble så stresset at hjertet sluttet å slå.... Sier det ikke for å skremme deg, men når du spør så får du svar.... Konklusjonen fra meg er hvertfall at det bare skapte en enda sterkere følelse av mangel på kontroll, det ble ekstra stressmoment når det ble krise og det hjalp ikke på smertene....... Det hele gikk bra til slutt altså!
mamma til 2... Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 fikk akupunktur under 1 fødsel, vet ikke hvor mye det virket,men det fikk meg til å slappe av litt mer og sette i gang åpning.. smertene var jævlige, så vet ikke hvor mye det hjalp der..men nå har jeg jo aldri født uten akupunktur heller... nålene de setter i hodte og på foten kan være litt i veien og virke irriterende..
twoboys & a girl Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Er livredd sprøyter og nåler, men har tenkt å prøve modningsakupunktur og akupunktur under fødselen, vis det er tilgjengelig da. Brukte sist badekar og lystgass.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Jeg ble kjempestresset av de nålene. Huff. Livredd for at noe skulle komme borti dem. Jeg vet ikke om det hjalp, for jeg vet ikke hvordan det ville vært uten. Har tenkt å prøve meg uten epidural denne gangen også, så det kan være jeg tar imot de jækla nålene uansett. Kan jo bare si ifra når jeg er lei av dem, så kan de vel ta dem vekk. Jeg var jo så pass opptatt av nålene at det kan være de tok fokus litt vekk fra smertene. Ikke vet jeg. Hadde nå uansett en rask og grei fødsel uten epidural eller lystgass.
mamma fra sandnes Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 Hei. Hadde nåler under min fødsel.Først var det en jordmor som satte og da gjorde noen av de vondt og eg følte at de bare va i veien.så de ble tatt bort.men itte ei stond kom der vakt skifte og ny jordmor,og då lokte hu og maen meg te å prøva ein ny runde med nåler..og då følte eg at de hjalp masse og kjente issje at de gjorde vondt.Så trur det har litt å sei kem så sette nålene om de e flinke eller issje.. Hadde ingen aen smertelindring.
Mamzen Skrevet 25. september 2007 #16 Skrevet 25. september 2007 De var bare i veien for meg...kunne jo nesten ikke bevege meg. Jeg har tro på akupungtur ellers, men under fødsel blir smertene så vonde at noen nåler hjelper nok ikke...selv om det er veldig "in" for tiden.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Jeg skulle egentlig ha akupunktur som smertelindring sist fødsel, men hadde så dårlige rier, at jeg fikk det for å øke riene i stedenfor ) Og gjett om det virket gitt!!!
Linerla Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 Fikk ekupunktur etter fødselen. De hadde problemer med å få ut morkaka. To nåler i kver lilletå.. VIPS der var den ute hehehe
Gjest Skrevet 25. september 2007 #19 Skrevet 25. september 2007 Jeg brukte det ikke som smertestillende, men jeg fikk det etter noen timer med mange ueffektive rier og lite pauser, nålene gjorde at jeg fikk slappet mer av imellom riene og jeg ble litt "susete". Anbefaler deg å prøve det, for det er jo bare å ta de bort dersom det ikke hjelper.
Bdancer Skrevet 25. september 2007 #20 Skrevet 25. september 2007 Har ikke født før, og akupunktur er den eneste formen for smertelindring jeg kunne tenke meg. Man vet jo egentlig ikke om det fungerer eller ikke, for hvis man får akupunktur kan man kan jo aldri vite hvordan det hadde vært hvis man ikke hadde fått det. men lurer litt på om de nålene er i veien ja... Er det ikke bare å ta de ut hvis man ikke vil mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå