Gå til innhold

Hva kler dere på bebisene deres i vogna i dag?(Oslo...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er litt vanskelig. Babyen er 8 uker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullklær og en dræss. ;p

Skrevet

Ja tenkte j også.......ullbody, bomullsbukse, fleecedress over......Så et teppe i vogna.

Skrevet

Har du ikkje ullbukse? Om han får det førr varmt i vogna så bi han iallefall ikkje kald om du bruke ull. Men det bi han me bomull. Bruke kun ull no. Så himla kaldt ute. Mi sjur ligg inni en ullpose me ett teppe over der igjen. Godt nedpakka. ;p

Skrevet

Jeg har ikke rukket å kjøpe riktig str i ullbody, så min 6 mnd gamle baby har bomulsbody, bukse, pluss velourjakke på seg, dessuten kjører vi med dyndune øverst. Skal oå en times tur før vi er fremme på shoppingsneter, hvor j skal kle av henne.

Blir dette for kaldt, da, tro...dvs når j ikke har ull?Hun har jo dundyne godt trukket over seg..?

Skrevet

Tynn hel ulldress og så en fleecedress.....

Ligger i Odenwalder... dunpose

Skrevet

Gutten min har nettopp sovet ute i vogna. (vi bor utenfor Oslo, og det er 12 grader ute) Han hadde body (bomull) Joggedress i bomull + sokker. Ytterst lue og tynn fleece jakke. Han lå på et lammeskinn med tykt ullteppe over seg. Han sov i 2 timer og var passe varm da jeg tok ham opp:)

Skrevet

Her er det ca 13 grader og jeg kommer til å ta på lillegutt joggebukse, body i bomull, og hettejakke og lue, og så legge han på lammeskinn med ulltepp og nede i softbag.

Lurer bare på hva man evt skal kle på disse små når det er 0 grader, når man når det er over 10 grader bruker ull og dress!?!??

Kjøpte ullbody, og hun i butikken sa at hun ikke ville begynt å bruke ull på babyen før det var nærmere 0 grader.

Skrevet

Cille med 2 små .....

Her hvor vi bor utenfor oslo er det 14 grader nå...kaller ikke det himla kaldt akkruat. Men min baby på 10 uker sover nå ute i vogn i bomulls-joggedress, sokker og lue, under ullfleezeteppe og dyne...i dypvogn. HOlder lenge for min baby- akkurat sjekket han og han var mer enn varm. Så dine råd holder kanskje for din baby.

ellers enig med anonym over...jeg venter med ull til det blir under 10 grader hvertfall.

Skrevet

Hva mente du med, Cille: "hvis han blir for varm i vogna med bomull, så blir han hvertfall ikke for kald med ull"...sikkert en skrivefeil?

Skrevet

Min gutt har på strømpebukse, langermet body og en lue. Ligger på lammeull med dundyna tullet rundt seg og vogntrekket over. Varm og god.

Er ikke kaldt i Oslo idag, godt over 10 grader. 14 grader sist jeg sjekka!!

Tar ikke i bruk dunposen før det blir nærmere 0 grader her i gården.

Skrevet

Etter min mening kler man først ungene i ull og varme dresser, og pakker dem ned i lammeskinnsposen når temperaturen synker under null. En god regel er å kjenne i nakken/litt nedover ryggen om småen er passe varm. Røde prikker i nakken....og også ellers på kroppen kan være varmeutslett (må ikke forveksles med sykdom, eksem osv) Da jeg bodde i Finnmark med -20 grader ute hadde jeg dette på ungene i vogna: Body, strømpebukse, tynn genser, ullbukse og ullgenser, ullsokker, vinterdress, lue, votter, saueskinnspose med teppe over. Og sjekket innomellom at junior hadde det bra og var passe varm.

MIN SKALA:)

Under null: Se over

Null til 10: Se over, og ta bort dressen e.l

10 til 15: Vanlige inneklær + ytterjakke og lue. I pose/under teppe el

Over 15: Inneklær + jakke og ev lue + tynn pose/ teppe.

Når det er sommer og varmt trengs ikke mer enn det man har inne, ev tynt teppe og beskyttelse mot solen.

Ingen trenger være enig med meg....og det finnes jo slingringsmonn mht type klær, tykkelse, vind, hvor rå lufta er osv....

Mine 6 barn har så langt overlevd vintrer og somrer....selv om førstemann var litt for godt kledd innimellom....faktisk både svett og varm siden jeg alltid syntes jeg hadde kledd henne for dårlig.

Skrevet

Jeg har ull på begge gutta nå og det er helt topp... En tynn ulltrøye eller ulldress som minsten har er mye mer behagelig å ha på seg enn en typisk bomullsgenser/ college genser.... Ikke blir det for varmt heller.....

En dress trenger ikke være noe tykkere enn en bukse og genser... Tror ikke de som skriver at de har på ungen dress mener Reima Tec vinterdressen akkurat ; ) MIni her har en tynn fleecedress. da blir det ingen gliper og bulker i tøyet...

Skrevet

jeg bor i telemark, litt kjøligere enn i oslo her, pluss regne

vesla mi lå i vognposen, som er sånn med ull. og på seg hadde hun bomullsbody, bomullsstrømpebukse og en tynn bomullslue. og hun var kjempevarm!

lurer nesten på om jeg må droppe posen og bruke et tynt ullteppe og ei dyne i stedet, uten å ta på henne noe mer, egentlig.

stakkaren blir jo så svett og sur om hun får det for varmt.

Skrevet

Min lille nyfødte gutt ligger i ullbody og ullongs i en dunpose, veldig varm. tør ikke kle på mer.

Skrevet

Jeg gikk ute i bare genser idag og jeg frøs ikke! Tross alt 14 varmegrader ja. Holder med body, joggedress, lue, sokker og dyne for vår del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...