Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda...lillemann er snart 5mnd og jeg synes det er fortidlig i grunnen enda.Men holdt på i nesten 2år for og bli gravid første gang og nå ble jeg det ved uhell.Tenker om jeg tar abort og ikke blir gravid når vi planlegger det... Noen råd takk?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Få barnet, det er alltid en risiko ved abort for å bli steril.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Slik er det her i huset også. Blir nesten litt over 14 måneder mellom de to nurkene.. Er glad for at jeg har blitt gravid (tok laang tid med første mann), men samtidig så ser jeg for meg myyye arbeid i tiden fremover! Men vi har bestemt oss for å ta vare på spiren i magen. Bedre med to tette, enn at det skal bli mange år mellom dem. Også får de jo mer selskap med hverandre når de blir jevngamle. Både gruer å gleder meg...hvet liksom ikke helt hva vi går til. Men om det bli tøfft (arbeisomt) for en stund, så er jeg helt sikker på at det er verdt det når vi er ferdig med nattevåk og bleieskift! En ide kan være å ha 1.mann til dagmamma/ i barnehage noen dager i uka..så får du kose deg med den nye babyen, og kansje samlet litt krefter. (og du..vi har hadt kolikk med 1.mann, så jeg tenker med gru på at nr.2 også kan få det...men en ting er sikkert - det går over!)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 elle melle hva skal jeg gjøre.
snart4barnsmamma Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Eg ville ha beholdt barnet...Tenk kor kjekt dei får det når dei veks opp...Og ja tenk om du ikkje blir gravid når du vil det sjølv neste gang...Eg trur du kjem til å angre om du tek abort no. Eg hadde og kolikkunge med første mann...Andremann sov natta gjennom frå han var 7veker gammel.. Tenk deg godt gjennom før du tek avgjerelsen din...EG ville i allefall beholdt ungen.
Hannahs-mor06 Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Kan du leve med tanken om at du valgte å ta abort..dersom du senere ikke kan få flere?? er det vanskeligere å leve med enn oen år med litt ekstra bleieskift og stell og selvfølegelig masse masse kos;) ?? Om du vet du har lyst på flere barn, da hadde jeg valgt å beholde det..du klarer dette! jeg har ingen erfaring med to tette, men de sier jo at det går!! kommer selvfølegleig ann på både hvordan du tar det og hvor krevende barna er.. Men følg hjertet ditt du.. Selv hadde jeg beholdt det, hadde ikke klart å ta en abort og syns faktisk det høres koselig ut med to tette;) Tror det kommer mye ann ¨på innstillingen din - hvis du bestemmer deg for at dette sal du klare - da gjør du det! også får du heller prioritere tiden på det, og sette andre ting llitt til side en liten stund.. Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Tenkte litt på det der her om dagen, etter ubeskyttet sex. Tror ikke jeg ville klart abort nå, ser på nurket mitt og tenker at hvorfor velge en men ikke den andre.. Er ikke abortmotstander, har tatt det da jeg var 17, og slet litt med det i etterkant( tenk litt på det også, å angre er ihvertfall kjipt). Slit blir det nok ja, og det kommer jo ann på livssituasjonen din ellers også, det sier du ingenting om. Hadde du kansje tenkt (før du ble gravid på nytt) å få en til? Da blir det isåfall feil å ta abort syns jeg. Uansett lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå