BellaSofia Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hvorfor skal jeg evt. IKKE bruke vippestol til jenta mi på 1mnd? Har hørt litt forskjellig her, men jeg trnger sårt et sted hun kan være når vi spiser middag. Hun vil ikke ligge på gulvet eller i baggen/senga da, for hun vil jo følge med på hva som skjer og være sammen med oss Er evt. bilstolen et like godt alternativ? Er jo ikke snakk om at hun blir sittende mer en ca 20 min kanskje... Noen innspill her??
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Til førstemann brukte jeg kun vippestolen når vi ga grøt. Nesten aldri ellers.. Tror ikke jeg kommer til å bruke den så mye mer denne gang, men pga at vi har en fra før er det jo greit å bruke den hvis han blir rolig der under middag f.eks. Men til nå har vi holdt lillebror på fanget hvis han er våken eller ikke vil ligge under babygymen mens vi spiser (han er 2 mnd)
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 20 min i vippestol går nok helt greit. Vi hadde det helt likt selv, han var ofte urolig når vi skulle spise middag, men fikk han sitte i vippestol og se på oss gikk det greit Så vi pleide å gjøre det. Nå sitter han mer i vippestol (han er 6 måneder) og nå sitter han og gynger og vipper som bare det!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Hvis du har sånn vippestol man kan legge flat, så er det vel ingen grunn til ikke å bruke den synes jeg. Et måltid varer jo ikke så lenge, må jo være bedre enn å sitte i bilstol, der man sitter mye mer enn i en vippestol. Vi har brukt vippestolen hele tiden nesten, spesielt når vi måtte oppholde oss på kjøkkenet. Men, det var bare for kort tid.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Vi har en vippestol som er helt flat, bruker den mye.
Mamma til to tette Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Vi har brukt vår mye, er 6 mnd nå. Vi sjekket med fysioterapeut og hun sa at vår (babybjørn) var veldig god og kunne brukes i kortere perioder. Jeg har brukt den når jeg skal spise selv og han har vært flink til å finne roen. Nå ligger han mest på gulvet og leker men en lang stund hatet han dette. Trivdes mye bedre i stolen sin. Nå bruker jeg den nesten bare om morgenen når jeg spiser, når han spiser grøt og så når jeg lager middag på kjøkkenet. Det er en av favorittene hans, å følge med på panner som koker, damp osv er visst det mest fascinerende i verden. Ville aldri stusset, får vi et barn til skal vi ha vippestol igjen. Kan nesten ikke bære ham rundt hele tiden selv om sikkert noen bare sverger til bæretøy for babyer som liker det.
*betty* Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Vi har vært helt avhengige av vår vippestol nesten helt fra begynnelsen. Den er veldig flat da, så det er nesten som å ligge rett ut.
camillah 2 små Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Hva er grunnen til å eventuelt ikke legge ungen i vippestol? At ryggen ikke er sterk nok? Jeg har ikke hørt at det kan være skadelig før, nemlig.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Har du en vippestol som kan legges helt ned er jo ikke det noe problem. Bruker og har brukt vippestolen masse vi ja, elsker å være i den. Bilstolen er ikke noe bedre alternativ enn vippestole i allefall
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Noen vippestoler kan nok være passiviserende for babyen. Hvis de ikke får plass til å røre seg eller ligger sånn at de ikke kan sparke og vifte med armene er det ikke så bra for dem, for da trener de ikke musklene sine. Jeg lånte en vippestol av noen venner til eldstebarnet, og hun trivdes ikke noe særlig i den, og hun rørte lite på seg i den. Da jeg så BabyBjørn vippestolen i bruk hos en venninne leverte jeg tilbake den jeg hadde lånt og gikk ut for å skaffe meg BabyBjørn sin. Den virker vedig komfortabel for babyen, og nå med en ny baby i hus kunne jeg se at hun hadde stor glede av å ligge der allerede etter 4 uker, den gynger bare hun vifter litt med bena, og hun storkoser seg der, og det at hun får sånn god gynge-respons fra stolen gjør at hun spreller ennå mer. Jeg bruker den sånn som du har tenkt, mens vi spiser, ikke så lenge av gangen, men da er den helt uunnværlig
Krysia Skrevet 24. september 2007 #11 Skrevet 24. september 2007 På helsestasjonen sa de til oss at vippestol blir for passivt, og at barn helst skal ligge på et teppe på gulvet. Dette har med den motoriske utviklinga å gjøre. Når man begynner med grøt, er det visst ok å sitte litt i en slik vippestol.
Diva Muffin Skrevet 24. september 2007 #12 Skrevet 24. september 2007 Hun utvikler seg sannsynligvis raskere hvis hun ikke sitter i vippestol. Vi har hatt en hele tiden, men har ikke begynt å bruke den noe særlig før hun ble litt over 3 måneder og får fast føde. Hadde ikke klart oss uten den når hun spiser, tror jeg.
Kaja_07 Skrevet 24. september 2007 #13 Skrevet 24. september 2007 Har vippestol som legges nesten helt ned. Fra han var ganske liten har han sittet i den mens vi har spist middag. Nå er han 6 mnd og sitter i den når han spiser grøt. At de brukes en kort tid av gangen er ikke ille, er værre når de blir sittende der mye hver dag. Har ellers en veldig aktiv gutt som er veldig sterk i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå