Gå til innhold

Enda mere hjelp søkes....

Anbefalte innlegg

Skrevet

testen er tatt og jeg er gravid...usikker om jeg skal behold det.Hvilket kjønn blir det og beholder jeg det?

født 28.04.82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til å si gratulerer :-)

Nå bruker jeg ikke noe spå, men hadde det vært meg ville jeg ikke tenkt en tanke på å ta abort. Det skjedde, du klarer helt sikker å omstille deg. Det vil ordne seg.

Jeg håper du beholder. Så blir det som det blir. Slik jeg ser det er det en gave å bli gravid. Jeg syns du er heldig. Tenk igjennom hva er det som gjør at du er usikker? Hvordan kan du endre det til å bli positivt. Jeg tror du kommer til å klare det fint. To små barn kan være hektisk, men de har så enormt stor glede av hverandre. Tenk på barnet du allerede har. Det kan bli en stor fordel for han. Vi vet ikke alltid hva som er meningen med det som skjer. og hvorfor det skjer. Igjen hadde det vært meg ville jeg beholdt, garantert. Jeg syns det er trist at noen må ta abort. Jeg respekter andre sitt valg om å gjøre det. Trist fordi di mister noe, ser for meg en slags tomhetsfølelse etter et slik inngrep. I værste fall kan man angre. Kanskje ikke med en gang. En vil aldri få vite hvordan det kunne gått. Om tre år fram i tid, når du ser andre toåringer, og vet at du kunnen hat en eller ei på samme alder. Er det et riktig valg å ta abort, så tror jeg det går bedre. Da vet man at man gjorde det riktige, det var den beste måten å handle på. Et slikt valg man står ovenfor, håper jeg du lar deg selv avgjøre hva du skal gjøre. Vei for og imot. Kanskje er begge valg vanskelige. Jeg ville ikke brukt spå her. Men følg ditt eget hjerte. Du er den som skal leve med dette i ettertid.

Jeg selv har vært ved et slikt valg en gang. Jeg valgte og beholde, og har ikke angret et sekund på det. Det ble helt feil for meg å ta abort. Følelsen jeg fikk ved tanken på abort var grusom, enormt trist. Jeg hørte på mine følelser å tok et riktig valg om å beholde. Hva sier følelsene dine? Er du usikker på abort. Ville jeg ikke gjort det. Jeg råder deg til å stole på deg selv. Hvis du føler at abort er det rette valget, så står du helt fritt til å gjøre det.

Oppsann. Nå fikk jeg en "spå" allikevel. Og jeg føler det er riktig å si det. Jeg ser at du kommer til å glede deg over graviditeten etter en stund. Litt vanskelig nå, men når du bestemmer deg for å beholde det så kommer gleden over barnet etterhvert. Jeg ser du smiler, og når svangerskapet nærmer seg slutten er du helt klar for å ta imot barnet. Jeg ser ingen anger på at du valgte å beholde barnet.

Slitsomt til tider med to, men slik er det. Barna blir større og mer selvstendig med tiden. Jeg tror det vil gå seg til med to. Jeg har to veldig tette og vet hvordan det er. Slitsom, men givende. Og det tette båndet mellom mine to barn ville jeg ikke vært foruten. Syns det er gledelig å se dem, (kranlger innimellom), men de er veldig glade i hverandre.

Jeg ønsker deg lykke til!

Dette ble langt, håper du orker å lese det.

Skrevet

det første som slo meg vennen var at du ikke må bestemme deg med en gang.. (8sverd som jeg trakk før idag) men at du bør la ting synke litt inn og kjenne på det. du er vel ganske tidlig i graviditeten så bittelitt tid har du på deg. men tror nok valget blir lett for deg når du bare får summet deg..

lykke til :)

klem

Skrevet

joda takk for det.Men jeg og samboern har hatt en lang samtale no og vi har bestemt oss for og holde barnet.Hvem vet,kanskje det var meningen jeg skulle bli gravid...så når skal jeg ha et barn til.

Kjønnet noen?

Skrevet

åh gratulerer så masse med graviditeten :)

Er den gutten du fikk i år, mange mnd?

Lykke til iallefall :)

Skrevet

fikk for meg jente før idag, men er dårlig på sånt, og glad dere valgte å beholde, skal se det blir fint når sjokket har lagt seg :)

Skrevet

han ble født i mai..så han er snart 5mnd,....

Skrevet

Hallo vennen

Får no sei gratulerer til dere og då,og eg føler at når dette går seg til, så vil dere glede dere,men eg skjønner veldig godt kva det er du tenker på.Og eg ser jo at du,som det ofte er med ein sånn liten,kan være trøtt og sliten, og kvir deg for eit nytt svangerskap så snart etter det andre. Og med to tette.Men eg får opp at dette vil gå veldig fint eg, og det er vel jenta som kjem til dere no føler eg.Masse god klem til deg

Skrevet

uff er enda veldig forvirret og har pluselig ikke helt bestemt meg enda...skal til legen den 5okt så har en liten uke på og bestemme meg.Synes dette er veldig vanskelig.

Skrevet

Lykke til uansett valg vennen.God klem til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...