Gå til innhold

Dette er problemene

Anbefalte innlegg

Skrevet

som noen av oss stemødre sliter med....

Barna er lange på håret. Far til barna, barna og jeg ønsker å klippe barna. Vi spør biomor om vi kan klippe barna. Bare tuppene så klart. Men nei, det kan vi ikke. Og så spør vi om ikke hun kan klippe dem, og vi betaler, men nei det går ikke.

Det er DET jeg som stemor ikke skjønner. Hvor ligger barnas beste her? I sommer klipte vi dem bare. Så fikk hun bli sur. Da hadde de i kke klippt seg på 7 mnd (de har begge litt tynt pistrete hår), og de syns de ble SÅ fine.

Hvorfor vil ikke biomor klippe dem? Hva er problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det må være veldig vanskelig!

Skrevet

Hm..jeg synes det høres rart ut at foreldre ikke vil at barna skal se ordentlige ut. Jeg synes det er viktig at barn ser velstelte ut, og passer på at stesønnen min har rene klær, vasker seg i ansiktet før skolen og pusser tennene osv. Og jeg og faren klipper håret hans. Heldigvis har ikke biomor noe mot det heller :-)

Skrevet

Altså, JEG får det egentlig ikke betraktelig bedre eller verre for meg selv om de blir klippt eller ikke. Men barna blir så glade sevl. Og det er DET jeg syns er rart. At moren ikke vil at de skal se fine ut. Ihvertfall når det syns så tydelig på barna at de føler at de selv blir finere.

Skrevet

Jeg flettet håret på jenta til sambo, samtidig som hun fikk med seg en pose med småkaker hun hadde laget selv (med hjelp fra meg). Moren ble sint som fy, og kakene kastet hun ut vinduet av bilen mens jenta såg på.

Forstå de den som kan

Skrevet

du verden, både fletter og småkaker, hun var nok henrykt, moren har kanskje ikke hatt tid i det siste til liknende omsorg. Jeg er selv mor, men kunne aldri ha såret datteren min på liknende vis. I stedet blir jeg overlykkelig når hun har hatt det bra hos andre, uansett hos hvem og hva jeg selv har rukket for tiden.

Skrevet

Hva er problemet?

Er jo bare å ta de med til frisøren og klippe barna!

Skrevet

herregud kaller du det problem? å ikke få klippe håret deres...

er vel bare å klippe det! farg det kullsvart om dere vil...

seriøst... det kaller jeg ikke problem engang i forhold til hva mange andre sliter med!!

Skrevet

ja,ja!Om det er SLIKE problemer dere sutrer over, så er det jammen ikke rart at det blir krig i verden!

Slike banale problemstillinger klarer vell Mor og ta seg av!Hva har en stemor med om barna får klippe håret, eller ikke!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...