Gå til innhold

Ang. gradert sykemelding, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt 50% sykemeldt fra stillingen min to uker frem i tid. Jeg jobber i helsevesenet, og har veldig varienrende arbeidsmengde fra uke til uke. Disse to ukene har jeg i grunnen veldig mange vakter. Er det da disse to ukene som blir grunnlaget, eller er det den totale stillingsprosenten en skal ta utgangspunkt i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skal man ta utgangspunkt i disse to ukene time for time. Er du heldig (?) får du jobbe halve dager - men oftest i helsevesenet ender du med annenhver vakt fordi det ellers blir for vanskelig for de andre som skal dekke opp for deg.

Skrevet

Det er nok den totale stillingsprosenten din som er utgangspunktet.

Du skal jobbe halvparten av vaktene dine i måneden. Vet ikke hvordan de regner dette ut, for når man går turnus, har man jo vakter fordelt ut på 6 eller 8 uker.

Ledelsen på jobben din burde vite dette. En mulighet er også å jobbe kortere dager, men kan kanskje bli vanskelig i ditt yrke...

;-)

Skrevet

Ok, nå ble jeg enda mer forvirret :-) Sjefen min har tatt ferie, å ser ikke ut som noen andre har greie på det. Må nok altså plukke ut vaktene mine selv, men jeg aner jo ikke hvor mange. Halve dager er nok ikke et alternativ, jobber nemlig kun natt :-(

Skrevet

Hvis du er 50% sykemeldt skal du gjøre halvparten av din jobb. Om du gjør den på halve tiden eller om du gjøre det på dobbel så lang tid har ikke så mye å si. De fleste velger alikevel å jobbe halvparten av tiden. I ditt tilfelle er det 50% av din stillingsprosent. Jobber du 80% til vanlig, skal du jobbe 40% nå.

Skrevet

Du skal jobbe annenhver vakt - hun som sier utgangspunkt er stillingen din tar feil - når du er to uker 50 % skal du jobbe 50 % av dine vakter _DE TO UKENE_ sykemeldingen gjelder for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...