Gjest Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hvor mye spiser en liten gutt på snart 2 mnd på et måltid? Jeg har virkelig ingen anelse på hvor mye han spiser. Jeg vet at han spiser nok (har fått både dblhake og tjukke-lår). Det jeg tenker på er at viss han en gang skal ha flaske, hvor mye trenger han? Nå er sikker det ikke aktuelt før om en mnd, men man vet jo aldri. Så hvor mye må jeg lage klart (pumpe, hente fra fryseren osv)?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Du kan jo pumpe deg rett før et måltid og så gi han det du har pumpet. Blir det noe til overs kan du jo bare fryse det ned! Da min gutt var 2 mnd drakk han 100 ml hver 2. time. jenta mi drakk 100 ml hver 4. time da hun var 2 mnd. (hadde barnedåp da og den dagen ga jeg dem bare oppumpet mm på flaske slik at jeg slapp å amme i bunad det er derfor jeg vet)
Gjest Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Oki... Det hadde jo vært ei god løsning viss jeg hadde hatt dreisen på pumpinga. Jeg pumper som en helt og får ut mellom 40 og 60 ml... Og det er enda masse igjen i puppen, det kommer bare ikke ut mer. Arg... må vel øve mer...
Chunky81 Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Min gutt spiste mellom 120-150 ml på et flaskemåltid da han var 2 måneder... Han er normal gutte størrelse. Nå som han er 2 1/2 månede sposer han mellom 150-200 ml på et flaske måltid.
Mooncake Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Hei, Det sies at barna skal ha i seg ca 15% av egenvekt i døgnet. Da vesla var 2 mnd spiste hun 120-150 ml pr måltid, 5 ganger i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå