Gå til innhold

Kan babyen snu seg i uke 38???

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 uker siden var hodet så godt som festet, for 1 uke siden var det løst igjen (men det var visst helt normalt for andregangsfødende). Jordmor forsikret meg om at han ikke kunne snu seg, for det har han ikke plass til. I dag er jeg 38+4 og i går kveld hadde jeg skikkelig smerter nederst i magen der hvor hodet er. Føltes som han vrei seg ut av "posisjon", og det er akkurat som om magen ikke er fullt så lav som den var lenger. Bevegelsene kjennes på nye steder, bl.a. dytt ned mot rumpa som tidligere i svangerskapet....

Ellers har alt av bevegelser blitt annerledes de siste dagene, ikke spark bare seige dytt liksom, og jeg har følt at jeg ikke har plass til han lenger. Magen er konstant hard og sprengt, og jeg er bare så sliten.... Har i tillegg vært heldig å få influensa og jernmangel, så jeg føler meg helt utmattet.

Ups, dette skulle ikke bli et syteinnlegg, men håper dere sier at jeg tar feil (og at jeg legger mye i lite fordi jeg i utg.pkt. er pissredd for å føde igjen :-p)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan snu/vende litt på seg ja, men spørs om hodet er festet..

Fra side til side kan de nok vri seg ja...merker det godt.

Skrevet

Men i den grad at jeg kan ende med setefødsel, tror du?

Skrevet

Hmmm....min snudde seg i uke 39 og ligger nå i seteleie, men jeg har masse plass, mye fostervann...jordmor sa h*n har plass til å snu seg tilbake, men etter en uke i sete har jeg mine tvil på at det kommer til å skje.

Er førstegangs så har ingen erfaring med dette, men hvis jordmor mener h*n ikke har plass, ville jeg stolt på det.

Lykke til!

:-)

Skrevet

Jeg har 5 dager til termin og fikk beskjed at baby hadde festet seg for flere uker siden. Har stort sett kjent rumpe på høyre side under ribbeina, og hæl/kne på venstre side, samt hender helt ned til venstre. I går kveld kjente jeg plutselig spark også på høyre side, så noe må de da få flyttet seg........ikke vet jeg.

Skrevet

...vet ikke...skulle ikke tro det, siden du er så langt på vei.

Antar du da ville kjenne tydelig endring i måten babyen ligger på og beveger seg på?

Andre som vet?

Skrevet

Snudde seg i uke 39 med meg. Om hodet har festet seg så kan det "løsne" ogjen også :)

Skrevet

Legen min mente det var veldig liten sjans for at bebisen snudde seg i uke 38. I såfall kunne man ikke unngå å kjenne det, så trangt som det er blitt.

På beskrivelsen av bevegelsene kan det virke som den har litt lite plass, det kjennes mer sånn ut hos meg også. Magen er konstant spent og øm, det kjennes av og til ut som om ungen kommer ut gjennom mageskinnet, kan nesten ikke gjøre noenting lenger uten at jeg blir sofaliggende resten av dagen. Nå skal jeg til akupnktur for å få fortgang i prosessen, nå er jeg passe lei, 10 dgr over termin.

Lykke til, propellmamma, det går nok bra for deg også, skal du se. Oppmuntringsklem

Skrevet

Min snudde seg lett som en plett i uke 38 pluss 3 dager...Fra seteleie til hodeleie her da.Merket godt det ble bedre plass og lettere og puste! pluss større trykk ned i bekkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...