Helnøtt med spire:) Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 omskolæring? Skal til legen på torsdag. Er sykemldt pga psykisk stressreaksjon på jobb. Det vil si at jeg blir utresset/mobbet/trakasert på det verste nesten! Er så sliten, oppgitt. Har søkt på nye jobber si begynnelsen av juni, men får INGENTING: begynner å lure litt på om det er fordi jeg har to små unger. (1 og ett halvt og 2 og ett halvt) Klart om det kommer noen på lik linje med meg uten barn, er nok ikke jeg første prioritert. Men jeg kan ikke sykemlde meg i all evighet. Jobben er ikke interessert i det hele tatt å gjøre noe med jobben. Er avhengig av inntekta så kan ikke bare si opp. Men har mista alt entusiasme når det gjelder å jobbe i butikk. Er så møkklei, og helt ærlig- redd for å havne opp i dette igjen. ORKER ikke mer. Kan jeg spørre fastlegen på torsdag om han kan hjelpe meg med å få omskolæring? Eller hva "skjer" med meg? frustrert å trenger noen arme råd.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Jeg vet ikke nok om omskolering, men vet at det skal en del til. Venninna mi brukte nesten 3 år på å bli omskolert, og hun måtte dokumentere mye. Hva med å studere i tre år da? Det er greit med to barn, og studielånet er jo litt?
Helnøtt med spire:) Skrevet 24. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2007 Vet, men vi vil ikke ha noe særlig stort studielån. Så da får d etheller bare være:(
Gjest Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Enig med erteposen. Tror neppe alle som går på en smell får omskolering... Ta studielån og bli hva du vil.
Mille** Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Huff, så leit å høre at det har blitt sånn da! Men jeg tviler på at det er grunnlag for omskolering, sorry... Klem
Helnøtt med spire:) Skrevet 24. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2007 Off, det er ikke bare en "smell" vi snakker om. Har skrevte ett 3 siders langt brev på data. Hadde jeg kunnnet få lagt det ut her, skulle jeg med glede gjort det. Er sikker på dere hadde blitt målløse. Men, men får heller bare snakke med legen å se hva han kan gjøre for meg.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Ja, det er jo bare å prøve, men som sagt skal det MYE til...Hva er du utdannet som da?
Kamomille Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 fro å få attføring må det dokumenteres at du ahr en sykdom/skade/lyte som gjør at du trenger hjelp for å komme over i et nytt yrke. Legen må skrive en tydelig legeerklæring på at du ikke kan frotsette i det yrke du har i dag pga dine begrensninger, og at behandling ikke vil hjelpe deg tilbake til det yrke du allerede har. Utfra det lille du skriver her, så er det arbeidsplassen du har i dag som er rpoblemet, ikke yrke i seg selv. Og da vil nok ikke attføring være aktuelt. Men det skader jo ikke å ta opp problemstillingen med legen!!! Om du skulle få innvilget attføring, er det ikke dermed sagt at du får omskolering. Attføring kan også føre til arbeisutprøving, arbeidstrening, osv. NAV har her mange muligheter, og skolegang gis bare i de tilfeller hvor du ikke kan bruke den utdannelsen du allerede har eller du MÅ ha mer utdanning for i det hele tatt å få jobb. Jobber du i kommunen, skal saken din uansett opp i attføringsutvalget først!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå