augusthåp Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Jeg skjønner ingenting. Sønnen min på 4 år har hatt noe rødt utlsett i tre dager nå. Små, røde merker, ca 15 stk spredt litt overalt (ikke beina). Klør bare litt. Ingen blemmer. Det går vannkopper i barnehagen. Men er dette vannkopper? De var ikke engang sikre på legekontoret (over telefon). I dag er det kommet en knappenålsstort mørk prikk inni noen av dem. Kan det være et lett tilfelle vannkopper? Noen med erfaringer? Hadde det selv i barneskolen, hadde enormt med blemmer. Har baby på 5 uker. Han får det neppe, har jeg skjønt.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Min gutt hadde et lett tilfelle av vannkopper. På bena kom det etter flere dager. Det klødde bare litt og de vesket bare helt mot slutten. Som regel vil vannkoppene tørke inn etter at de sprekker, men hos min gutt gikk det svær raskt. Han var da 2år. Fra første til siste vannkopp gikk det max.6dager. Hadde også en baby som ikke fikk.
Livmor Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Gutten vår hadde det samme i juni. Vi var helt sikre på at det var vannkopper ("halve" barnehagen hadde hatt det eller hadde samtidig med oss), men vi ble litt usikre når det ikke kom blemmer. Han hadde maaasse prikker over nesten hele kroppen som kom gradvis iløpet av to-tre døgn (vil tippe 250-300 stk). Vi ventet på blemmene og hadde armert oss med hvitvask, men den gang ei. Ikke klødde han noe særlig og ikke ble det blemmer. Var jo helt sikre på at det kom til å bli et helvete med alle de prikkene. Hørte om flere andre tilfeller omtrent samtidig hvor foreldrene sa barna fikk vannkopper for 2. gang. Regner med at de da hadde hatt en runde som oss en gang før (prikker som aldri ble noe mer), og vært sikre på at det var vannkopper, og så fikk de "ordentlige" vannkopper senere. Litt irriterende å ikke vite om gutten vår faktisk har hatt vannkopper, men men. Time will show:-) Når det gjelder gutten din kan det jo se ut som om han slipper billig unna. Det er jo ikke alle som klør like ille, og siden han nesten ikke har prikker er han sikkert ikke så plaget. Får håpe for deres del at det faktisk er vannkopper da, er jo like greit å bli ferdig med dem:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå