Gå til innhold

Dere som ikke gir søtsaker, is etc til de små...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva gjør dere når dere er på besøk hos folk og "alle andre" spiser is eller kake?? Sitter deres da 1-2 åringer og må se på??

(bare lurer etter å ha lest noen innlegg hvor folk som skriver at deres små ikke får smake hverken kake eller is før de er mye eldre etc...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vå på to år og 1 mnd. får slikt (ikke brus) i selskap, men ikke hjemme til vanlig! Vi er ikke fanatisk lenger.

Skrevet

Vi har vel igrunnen ikke noen som serverer kaker og is i særlig stor grad til barn. I bursdager fikk de smake på det de ville, men under 1,5 år er det jo enkelt å velge for dem. De ble så kokko av sukker:)

Har venner som er svært strenge, men har aldri opplevd at noen har nektet barna sine noe med unntak av brus.

I vår familie og venneflokk blir det rett og slett servert lite søtsaker når vi møtes. Mer kanelboller og juice, enn is/sjokolade og brus.

Når barna er helt små er det jo greit at de ikke er sultne når de går i selskap, da unngår en det store sukker sjokket.

Tror igrunnen ikke det er sånn at vi "fanatikere" nekter barna våre ting i sosiale sammenhenger:)

Skrevet

Hm, du ordlegger deg som om en stakkars 1 åring sitter med store misunnlige øyne å ser på alle vennene som spiser kjempegod mat. Altså, når det er snakk om 1 åringer, så er det ikke helt sånn det funker. I omgangskretsen min er det sånn at de fleste forstår at 1-2 åringer ikke har godt av masse sukker, og serverer ikke dette når så små barn er på besøk. Det går mer i fruktblandinger med banan, mango, ananas osv. Jeg kjører ikke et nullregime på dette. F.eks. har 2 åringen min fått smake på is og sjokolade, men jeg prøver å begrense det så mye som mulig, og lære han at det går an å kose seg uten at usunn mat står i sentrum.

Uansett, til det du spør om. Hvis det er sånn at "alle andre" spiser is og kake, så sitter naturligvis ikke sønnen min der uten å spise noen ting. Noen ganger får han oppskåret frukt, andre ganger litt frukt og is eller frukt og yoghurt. Hvis han peker på noe som han veldig gjerne vil smake på, så får han det. Men jeg har erfart at han er aller mest fornøyd når han får frukt:-)

Skrevet

Som oftest er det ikke våre holdninger som styrer dette, hadde det vært for meg trengte ikke sønnen min å ha spist noe gotteri, men i familieselskap hvor det finnes fettere og kusiner i alderen fra 4-12 år, er det umulig å holde han borte fra det mens de andre stapper i seg...først skjønte han jo ikke hva det er, men nå vet han veldig godt hva som finnes i skapet til bestemor. Men så lenge det ikke er hver dag så synes jeg det er greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...