pussimus86 Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hei. Jeg er en jente som har fått full overgangstønad fram til nå,i med det at snuppa har begynt i bhg,begynte jeg å jobbe... Jobber som ekstrahjelp foreløpig med 70 kr i timer ,to-tre timer tre ganger i uken. Var på skatteetaten og skulle bestille skattekort med da regna hun ut 31 % i skatt????? Blir ikke dette litt feil beregning? Jeg får jo masse igjen på skatten,men får jo også mindre i mnd enn jeg hadde før,og det var ikke akkurat sånn jeg hadde tenkt det når jeg søkte jobb... Kan noen hjelpe meg litt.? Dårlig Mattegeni...
It's all about me Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Be heller om skattekort med tabelltrekk, da trekkes du akkurat det som skal trekkes + bittelitt.
Diva Muffin Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Hun hadde nok tatt godt i. Men hvis du er et dårlig mattegeni som du sier, så er det bare å betale, og glede seg til juni neste år Men hvor i all verden betaler de 70 kr timen?!
lilleimagen3 Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Hun har nok satt deg i skatteklasse 1 og hvis du er alene skal du være i skatteklasse 2. Ring dem og hør. Tror jeg betalte under 20 % skatt når jeg var alene og begynte å jobbe.. 70 kr timer er forresten utrolig dårlig betalt.. Ville funnet meg en annen jobb om det er det de har å tilby.. ! Lykke til =)
___ Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Det var dårlig betalt. Meld deg inn i en fagforening så du får det du har krav på. Den eneste grunnen jeg kan komme på for at du har fått så høyt trekk er at du ikke har betalt nok tidligere i år. Jeg har foresten en del østeuropeere ansatt som sesongarbeidere. De får fra 90,50 til 137,- kr pr time. Da bor de gratis i tilleg. (bare for å sammenlikne lønnen din med noe) De skatter stort sett fra 21 til 31 %, men det hender ikke så sjelden at beregningene de gjør på likningskontoret. Du kan ringe dem og spørre. Ofte kan du få nytt skattekort tilsendt uten noen flere problemer.
Kamomille Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 man får ikke automatisk tarifflønn selv om man er organisert!!!! Det må være et visst antall organiserte på en arbeidsplass før man kan kreve tariffavtale:) Dersom bedriftern har inngått tariffavtale, må alle ansatte få tarifflønn uavhenig om de er organiserte eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå