Gå til innhold

Ny UL pga vanncyste...flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen skal jeg på ny UL, innvendig sådan, for å sjekke en cyste. Er litt engstelig, da jeg har kjent at det har vært litt stikking rundt eggstokkene de siste to dagene...

Er det noen andre som har erfaring med dette? Noen som har fjernet cyscte i løpet av svangerskapet?

All råd taes imot med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. De sier jo det at vanncyster ikke skal ha noe å si på graviditeten:) Men det er jo greit å følge med dem så de ikke blir enda større... Dette går nok helt sikkert fint..

Jeg hadde en selv, men den sprakk da jeg var ca 8 uker på vei..Det var jaggu meg vondt..men godt at den er borte da:)

Skrevet

vanncyster er jo ikke farlig i det hele tatt.. det eneste er at gjør vondt om de sprekker.

Det er veldig vanlig å ha vanncyster under graviditeten, men det er veldig få av de som oppdages da..

Men det mest vanlige er at det bare forsvinner etterhvert som man kommer lenge ut..

Skrevet

Jeg hadde en vanncyste før jeg ble gravid, og den sprakk av seg selv. De gjør gjerne det. Tror ikke dette skal være farlig for barnet, mer ubehagelig for deg! Lykke til =)

Skrevet

Jeg har en syste på den ene eggestokken,men legen sa d ikke var farlig,så du kan ta d helt m ro :-)

Skrevet

Ja, de skal jo bare sjekke den imorgen for å se om den har vokst.

Det er så fælt om de tar den bort bare, vet at ofte så forsvinner eggstokken også, og det har jeg ingen ønsker om..!!

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har nettopp hatt vanncyste.. Den sprakk og nå gjør det litt vondt.. Men er helt ufarlig iflg legen..

Skrevet

Har hatt mange vanncyste.. men trur det skal mye til før de velger å fjerne de.. mine var i værtfall dobbel så stor som normalt sist jeg var hos Gyn. å sjekka (var 2mnd før graviditet.)

Skal på UL på torsdag så regner me jeg får vite hvordan det står til da.

men stortsett er vanncyste bare vonde...

Skrevet

Ja, ikke sant...og når lillegutten driver å sparker nedi der hele tiden også, så kjenner jeg den innimellom!

Håper bare at jeg slipper å stresse med å fjerne...vil bare fokusere på graviditeten og har litt nok med bekkenløsning merker jeg :)

Skrevet

Jeg hadde en vanncyste som vokste i mitt forrige svangerskap. De prøvde å tappe den i uke 12-13, fikk ut 3,2 liter væske.... det var mye, men min cyste var stoooooor 25x25 cm omtrent. Den fortsatte å fylle seg igjen og i uke 15 måtte jeg operere den bort. Den eggstokken var jo helt sprengt, så det var bare en liten "skalk" igjen å redde. Det gikk veldig bra både med meg og barnet etterpå. Selvfølgelig skulle jeg ønske at jeg hadde sluppet unna dette, og sluppet å føle meg syk i stedenfor gravid...

Skrevet

Da har jeg vært på Ullevål, og møtte dessverre en meget adskyelig lege. Fikk ingen forståelse for noe som helst, og vanncyste-det var farlig, så det var bare å legge seg nedpå og undersøke seg ja. Herregud, det var like før jeg gikk ut derfra, men fikk undersøkt og den har vokst men ikke så mye at de gjør noe med den enda.

Skjønner deg veldig godt Tarante, jeg føler meg til tider mer syk enn gravid jeg å...

Takk for alle svar...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...