Gå til innhold

kan deres barn på 4 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

telle til ti skrive...å være konsentrert hele tiden ? jeg var på helsestasjonen i ste med datteren min ...og hun ville jo ikke sitte i ro å se på noen figurer ...så nå skal hun henvises pga dette...til ppt...sitter her og føler meg helt tom...vet ikke helt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 3 kan telle til ti, men han kan ikke skrive noe annet enn "sin" bokstav - ikke det at vi har prøvd å lære han å skrive heller, da.

Syns det høres merkelig ut, jeg da. Har dere prøvd å lære henne å telle til ti, da? DET er jo litt vesentlig, synes jeg.

Skrevet

Nei, alvorlig talt.... når jeg var på kontroll når gutten min var nesten fire satt han bare å prata babyspråk og nektet å gå på bena.. helsesøster bare lo og sa det var godt å se at han hadde egen vilje og ikke lot seg lure av oss voksne!

Ta det helt m ro, ungen din er nok mer enn normal nok..

Skrevet

altså hun kan det...hun har telt lengre før...men akkurat da helsesøsteren ville att hun skulle det...nektet hun... hoppet kun over tallet tre... skriver jo som en helt da kjempe flink...

Skrevet

Min kunne skrive navnet sitt og telle til 20 og kunne mange bokstaver når han var 4år. Men han har vært super interessert i tall og bokstaver hele tiden. Jeg tror unger er konsentrerte når det passer dem, å at det kan være snakk om uflaks akkurat når man er på helsestasjonen.

Synes det høres skikkelig teit ut at de skal sette igang med ppt bare av den grunn :-(

Vi er ikke altid like flinke under press vi heller er vi vel?

Skrevet

ikke noe å bekymre seg over .. barn utvikler seg forskjellig=) men ppt er ingeting å være redd for eller fortvilet for at hun er hennvist dit...de er bra at helsesøster tar heller tidlige forhåndsregler enn å ikke vite.=) det er bra hun blir oppfulgt=)) de jør uansett ikke annet enn å observere henne og evnt gi deg råd videre..

Skrevet

Stedattra mi på 4år teller til 20 og skriver navnet sitt..

hun kjenner også igjen andre ord, og når vi skriver ord så skriver hun dem også ved å se på det vi skriver...

Fx, så satt vi og scrappet sammen, og når jeg skrev mamma og pappa min min LO, så skrev hun mamma og pappa på sin LO ved å se etter det jeg hadde skrevet...

Skrevet

Vår datter på 4,5 år, kan skrive sitt navn og mitt navn og nesten sin fars navn, hun kan telle til 30... men når vi var på 4 års kontroll var hun på samme måten, ville ikkke sitte i ro og si hvilke figurer som var på den tavlen når de tok syns test, derfor måtte vi komme tilbake etter noen uker, og om hun da ikke hadde samerbeidet skulle vi henvises til en øye lege som da måtte teste synet hennes, men alle 4 åringer har litt lopper i blodet og vår jente har først nå begynt å sitte mere stille i samlinger i barnehagen o.l... det er ikke så lett å være liten å skulle sitte å konsentrere seg... nei, det høres helt merkelig ut at de skal blande inn ppt tjenesten p.g.a. det... alle barn er ikke like, og en kan ikke forvente så mye av de når de er 4 år, det at vår datter skriver navnet sitt er noe hun skulle lære seg bare fordi nabo jenta kunne det, før det fantes hun ikke interesert i å skrive, så det kom plutselig

Skrevet

Min gutt var heller ikkje samarbeidsvillig på 4 års kontrollen, nekta å snakke, tegne, blei kjempe flau og det blei veldig vanskelig med synstest. Men me fekk bare ein ny time, så skulle me sjå korleis det gjekk då. Gjekk mykje bedre andre gangen, når han viste kva han skulle være med på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...