Gå til innhold

Å komme seg til føden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære samboer har desverre ikke tatt lappen enda, og rekker ikke å bli ferdig med oppkjøringen til lillegutt kommer i januar. Så det jeg lurer på er hvilke muligheter man har for å komme seg til føden, tar ikke sjansen på å kjøre selv liksom. Så om jeg ikke får noen jeg kjenner til å kjøre hva gjør jeg da? Det kan jo hende jeg må inn midt på natta liksom. Leste ett sted at taxier ikke vil kjøre kvinner med rier med fare for fødsel i bilen, stemmer dette? Må man ringe etter en ambulanse da lr? Vi bor bare 10-15 min unna sykehuset da om det har noen betydning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det skal gå bra å ta drosje.. ring å hør me dem på forhånd... har hørt et sted om at de får gratis rens av bilen hvis vannet skulle gå.. men er ikke sikker..

Skrevet

Pakk deg inn med skikkelig bind i trusa, så går det nok bra. Og bare si du må på sykehuset så fort som mulig. Trenger jo ikke si at fødselen er igang om du ikke tør det, hvis du er redd de ikke vil kjøre deg. Her bor jeg 2.5 time unna sykehuset, så jeg er MER nervøs... tror nok det blir sykebil her uansett jeg. Får bare håpe at det er fødselen som er igang når den tid kommer da, så jeg slipper å dra den lange veien hjem igjen på holke-føret i januar :-s

Skrevet

De henter fødende kvinner :o)

Jeg dro i taxi, for vi har ikke bil. Skulle jeg ventet til bussen neste morgen? Dessuten hadde vi måtte bytte buss i tillegg *ler*

Skal deg kraftige bind/bleier, så slipper du å være redd for lekkasje!

Sykebilen kommer nok ikke...kun ved spesielle tilfeller, tror jeg.

Skrevet

tro meg ringer du og sier fødselen er igang og ingen kan kjøre så får du sykebil så fort det er noen ledige. hvor i landet bor du da?

Skrevet

Vi tok taxi med førstemann, ingen problemer der. Og vi bor også ca. 10-15 min. kjøring unna sykehuset.

Skrevet

Takker for svar:) Da slipper jeg å gå å bekymre meg for d i alle fall:)

Skrevet

Her står jeg i samme situasjon.. er det rush-trafikk vil det ta 20 min å kjøre til sykehuset..

Jeg skal ordne meg et tisselaken som jeg evt kan ta med meg.

Hvis venninna mi ender med å kjør emeg er det greit å kunen dekke til i bilen hennes også..

Håååper sambo motbeviser meg og rekker å ta lappen før februar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...