Gå til innhold

Ååå blir gaaal.. (Spontanabort som aldri slutter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en spontanabort, men det er over 1 uke siden blødningene og smertene begynte, i helga begynte jeg å blø mindre.. Men i går kom det nye smerter, nesten som om jeg har en ny spontantabort, men blør enda ikke så mye.. Er dette vanlig ? Var ikke sånn sist jeg hadde SA.

Begynner å lure på om jeg har vært gravid utenfor livmora eller noe siden det er så vondt.. Husker at det var skikkelig vondt sist også, men det varte jo bare en dag eller to.. og blødde ikke på langt nær like mye..

HJELP !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, det hørtes ikke godt ut:( Ville tatt en telefon til legen jeg tror jeg.

Lykke til til deg da!

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 7 for to år siden, da blødde jeg i 8 uker, noen dager lite, andre dager mer. Fikk til slutt komme på UL. Gyn forklarte at noen ganger prøver kroppen fremdeles å holde på embryoet og produserer svangerskapshormoner. Da jeg var på UL lå enda plommesekken igjen, vi kunne tydelig se den. Heldivis kom alt ut de neste dagene, så jeg slapp utskrapning. Begynte å blø da jeg var 5 uker med pjokken. Var sikker på at dette ville gå galt og legen lovte meg utskrapning dersom det ikke var liv. Råder deg til å sjekke dette opp.Ikke noe kjekt å gå slik.

Skrevet

Takk for det :)

Andre som har hatt SA ?

Skrevet

Var du på UL på dag 8 eller var det så lenge du blødde totalt den gang ?

Jeg har blødd i 10 dager eller noe nå, men det er smertene som er verst..

Var også 7 uker på vei eller noe når jeg begynte å blø..

Skrevet

Huff ikke noe greit... jeg hadde sa i uke 12, blødde da i flere dager, og så stoppa det, trodde alt var ute og skulle inn på gu for sjekk, det viste seg at det enda var mye igjen, og jeg måtte ta utskrapning. hadde egentlig tenkt å avbestille timen for gu, heldigvis gjorde jeg ikke det.. (utskrapning på torsdagen, skulle gifte meg på lørdagen... tenker på hvordan det kunne gått under bryllupet..)

hadde nok tatt en telefon til legen hadde jeg vært deg for å sjekke om det er nødvendig med utskrapning..

Skrevet

Fant dem ut det av kun GU eller tok du UL også ?

Det har liksom kommet en masse klumper, så det er så rart om det er noe igjen.. men noe er det jo.

Skrevet

Nå ringte jeg legekontoret, skal ta en crp og urinprøve for å utelukke infeksjon. Men er det flere med erfaring fra SA her så blir jeg GLAD =)

Skrevet

de tok innvendig ul...

Skrevet

kom forresten masse klumper på meg og..

Skrevet

Men de kan jo ikke finne ut om det er rester bare ved å ta crp og urinprøve vel.. Det må man vel ha UL for å se ?!

Skrevet

ja det må man ha ul for å se regner jeg med, men om du snakker med legen kan vel han sende deg for sjekk på nærmeste sykehus, eller prøv å ring sykehuset selv for å høre om du kan få time der..

Skrevet

Ja om det ikke er noen infeksjon så blir jeg vel sendt videre uansett regner jeg med :)

Han er ikke gynekolog så han tar jo ikke GU, må jo uansett videre da om dem ikke finner noe.

Tusen takk for svar.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...