kaos83 Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hvordan forgår det? jeg skal kjøpe meg brukt bil i morrra. hvordan gjør mann det med oregistreringen? kan jeg ikke kjøre bilen før det er i boks?
sikat Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Du skal bare skrive under på det skejma som forrige eier har så skal han levere det inn, det du må gjøre for å kunne kjøre bilen, er å fikse deg en forsikring på bilen.
pandabjørn Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 vet ikke om du skal kjøpe den privat, hvis så er så må begge skrive under på salgsmeldingen så må du på biltilsynet å levere den nye salgsmeldingen, og du får nytt vognkort. tror ikke du kan kjøre bilen før du har fått omregistrert bilen og med nytt vognkort..
sikat Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Det er vel selger som har ansvar for å levere inn salgsmelding på bilen? Og da får du tilsendt nytt vognkort i posten.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Den du kjøper bilen av har en del2 av vognkortet som skal fylles ut ved eierskifte og sendes inn. På denne står dato for salget/eierskiftet. Selgeren sender inn dennetil vegvesenet og du får etter en kort stund en regning på omregistreringsavgiften. Når du har betalt regningen kommer det et nytt vognkort til bilen med ditt navn i. Du kan kjøre bilen med en gang, bare sørg for å ordne med forsikring samme dag eller dagen etter kjøpet, så du har den i orden. Er ikke lov å kjøre bil uten forsikring.
*Vetlis* Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Det sikreste er at dere leverer begge to! Men det holder i prinsippet med at den en lverer med underskrift fra begge parter. Men vær nøye med forsikringen :-) Har hørt om mange kjipe opplevelser pga manglene forsikring.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå