♥ DAME Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Jeg fikk en Orkidee av svigermor, og bladene bare detter av, nå er det ingen igjen Jeg vanner med ca 1 dl i uka og den står lyst. Måtte tømme ut litt surt vann som hadde ligget i bunnen. Noen som får til Orkideer her?
La Perla Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Ikke jeg men moren min, og hun sier: Orkideen skal kun ha ett eggeglass med vann i uken. Hvis den er blomstret av kan du klippe den av noen ledd opp gra roten, og fortsette å vanne den med ett eggeglass i uken. Da vil den komme igjen til slitt, hvis du er heldig.
♥ DAME Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2007 Tuusen takk for svar La Perla Dette skal jeg prøve
Diva Muffin Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Jeg tror den trives best hvis den ikke står i direkte sollys og hvis du "glemmer" å vanne den særlig ofte og mye. Jeg kjøpte en, og klarte faktisk å holde liv i den 9 måneder, med blomster! Kun fordi jeg har vanvittig ugrønne fingre.. Men etter det tok den kvelden, hele stilken ble rød.
♥ DAME Skrevet 24. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2007 Direkte sol har den ikke fått på over 3 mnd da det regner heeele tiden her.. Tror rett og slett at jeg har vannet den for mye ja.
Dronningen! Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Ta orkideen ut av potten og sett den i vann, la alt vannet renne av. - en gang pr uke. Jeg klipper alltid avblomstrede stilker helt nederst, noen gjør det anderledes. Jeg har 4 orkideer som jeg nå har hatt i 2 år........
St. Hans Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Min orkide har blomstret nærmest sammenhengende i to år, så her må jeg bare svare :-) : Planten skal ha mye lys, men ikke direkte sol. F.eks stå i en vinduskarm mot øst. Den skal ha lite vann. Jeg tar opp hele innerpotta og skyller igjennom under springen en gang i uka, ca 25 graders vann. Så lar jeg den stå på vasken noen minutter og renne av alt overflødig vann før jeg putter den oppi pyntepotta igjen. Ingen gjødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå