Gå til innhold

For lite mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6mnd får:

mme til frokost

grøt til lunsj

middag

grøt til kvelds

Noe frukt i løpet av dagen.

Får han for lite mme? Han drikker lite vann, men vi jobber med saken.

Kunne godt tenke meg å begynne med brødmat til frokost, men da får han jo ikke noe mme. Skal ikke barn ha mme frem til 1år? Noe drikke bør han vel ha?

Blir takknemlig for kloke svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han skal ha mer mme ja! da min var på den alderen fikk han mme på natten også faktisk (en flaske), frokost, likte ikke grøt før han var 8 mnd så han fikk mme til lunsj, middagsglass, mme med 3 skjeer maisgrøt til kvelden. han trenger i utganskpunktet ikke ikke drikke så mye vann enda (det er jo ikke sommer nå) så all drikke han får kan godt være mme. Skal ha mme frem til 1 år ja. Bruker du nan? titt litt på hva som er veiledende for 6 mnd på pakka, ikke dumt å tilpasse litt etter den (og selvsagt etter babyen)

Skrevet

For å spe på litt, kan du jo også lage grøten med mme

Skrevet

han bør få mme å drikke ved siden av brød/grøtmåltidene!!!!!

Gi mme som drikke til frokost, lunch og kvelds - ved siden av maten!

Vann til middag og utenom måltidene.

Skrevet

Han må få mer mme ja! Gi mme til grøten også du. Må bare spørre om en tin ,ingen kritikk altså, men hvorfor så mange måltider med "skikkelig" mat når han er bare 6 mnd? Didrik er snart 5 mnd og får kun grøt til kvelds, resten mme

Skrevet

Han får absolutt for lite mme.

Du må følge de retningslinjene som står på mme pakningen din. Når du har en liten baby så er mme eller mm hovednæringen deres. Middag, brød o.l er kun et tillegg.

Hvis du føler deg veldig usikker så kan du jo kontakte helsestasjonen.

Datteren min fikk mme til hun var ett år, og også om natten.

Han skal ikke ha mme bare en gang for dagen!!!!!!!!!!

Skrevet

Akkurat det her har jeg også lurt på... Tassen min er 7 1/2 mnd og har fått kun pupp til han var nesten 5 mnd. Etter innføring av fast føde og at alt i verden er såå spennende, har puppen blitt kjedelig og uinteressant. Dermed ble det nesten bare fast føse en periode før jeg forstod at han var nødt til å få mer mme.

Så nå er det

*pupp TIDLIG på morgenen (fortsatt natta i mine øyne)

*Grøt til frokost, vann å drikke, supplerer med mme tilslutt

*mme til lunsj

*middag, vann å drikke

*grøt til kvelds, vann å drikke+ mme etterpå

Vannet er mest for syns skyld, hehe, prøver å få han til å like det, men det meste kommer ut igjen.

Alt er litt ca, det hender vi spiser lunsj litt senere og da blir det middag, så tar vi mme til middag osv.

På helsestasjonen fikk jeg beskjed om at det var heelt naturlig at han ikke var så interessert i puppen når vi begynte med fast føde og at i det 2. levehalvåret er det den faste føden som er viktigst... Hmmm.

Men uansett, hvis jeg ikke gir han mme i løpet av dagen får han ikke i seg nok væske og det er jo ikke bra!

Jeg sier som de andre kloke damene, jeg; gi han mme som drikke til de fleste måltidene, så får han i seg nok væske og nok næring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...