Gå til innhold

Flere som velger 80 % enn 100%??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror jeg er enig m meg selv nå å velger 80%..er nok verdt det..min første baby..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenkte også slik...

penger er ikke alt :-) og syns de er sååååå små når de bare er 10 mnd - hadde aldri klart å sende i barnehagen da...

Skrevet

Jeg har valgt 100%, men pga. ferie så blir det 11 mnd. Passer best for oss, også forhold til skolestart og nye elever. Er lærer. Men da er pappa'n hjemme noen uker før barnehagestart.

Skrevet

Samme som "Nurket vårt" :o)

Skrevet

men blir jo bare 9 mnd pluss ferie..med tanke på fedre kvoten skal jo også treffes fra i de 44 ukene..

Skrevet

Velger 80 % pga at vi ikke vil sende han i barnehage når han er 10 mnd vi heller. Samboer'n vil helst vente enda lengere med å sende han i bh og det er helt i orden for meg. Kan kose meg hjemme så lenge som bare det jeg :-)

Skrevet

Jeg valgte 80% myyyyyyye tid med lilemann

Skrevet

jeg har valgt 80% jeg også, men siden jeg skal studere fra høsten av, så vil ikke barnet være mer enn 10mnd når jeg må gi henne "fra meg", men deilig og vite at jeg fremdeles har halvannen måned igjen før jeg begynner igjen på jobb:)

Skrevet

Har valgt 80%.. Vil ha mest mulig tid med barnet:)

Skrevet

Jeg tar 100%. Har spart litt av ferien i år og tar ferie i forbindelse med påske og fridager til neste år, så forlenger permen med tilsammen 7 uker. Så da blir de 44 ukene til 51 og ungen rekker å bli ca 11 mnd, litt avhengig av når det behager lillegutt å komme til verden. Jeg tar 40 uker og pappaen resten. Han planlegger også å ta noe fri uten lønn etterpå, det vil totalt sett være mer lønnsomt for oss enn 80% lønn for å få de ekstra ukene...

Skrevet

Vi har valgt 100% denne gangen. Da skal jeg begynne å jobbe igjen i september 2008 - altså når babyen er ca. 10 måneder. Men jeg kommer til å søke om minst et halvt år ulønnet permisjon i tillegg! Har planer om å sette av noen tusen på sparekonto hver måned i den lønnede perioden, slik at vi har noe å tære på når jeg skal gå ulønnet. Får jo kontantstøtte også da fra måneden etter at barnet er fylt 1 år.

Var hjemme 2 år med eldstemann (altså et helt år ulønnet) og for oss fungerte det kjempefint! Men jeg vet jo at ikke alle har muligheten til det..

Skrevet

Pimienta..det blir jo ikke 51 uker..det blir vell 45 uker..du må huske å trekke fra pappa perm på de 44 ukene..så da blir det 38+7 uker til deg..Tenkte sånn jeg også at jeg kunne ligge til ferie,men blir jo bare 45 uker..er allikavell bare 10 mnd..vil heller ha ett år..

Skrevet

Vi har valgt 80 % og det har aldri vært noe tvil angående det. Har ikke tenkt på penger i det hele tatt, men vil være hjemme med babyen så lenge som mulig. Tror at etter endt permisjon skal jeg søke om 50% permisjon uten lønn, har ikke lyst å sende ett år gammel baby i barnehage.

Vi er heldige som har svigermor som vil passe ungen og nr 2 blir kanskej på vei innen den tiden :)

Skrevet

vi velger 80%, vil ha mest mulig tid sammen med den lille,og synes det er for tidlig å sende dem i bhg etter endt permisjon i 100% lønn. Vi er så heldige å ikke ha så mye lån,det er bare jeg som har studielån og jeg har privat lån på leiligheten,lånte det jeg trengte av sambo....så det skal gå greit økonomisk. Jobber selv i den bhg barnet skal gå. Sambo jobber i vikarbyrå så hans jobbsituasjon er veldig usikker så langt frem i tid,men vi har oppsparte midler så vi greier oss uansett.

Skrevet

Jeg har valgt 80 % - rett og slett fordi det bare er vel 5 tusen i forskjell gjennom hele stønsdperioden på 100 % og 80 % !! Dette synes jeg var veldig rart, men etter to samtaler med NAV, så er jeg nå helt sikker. Stønaden blir gitt per arbeidsdag, og derfor blir det slik: få dager med høyere sats (100 %) er nesten lik flere dager med lavere sats (80%). Men nå jobber jeg fullt og tjener nesten opp i 6 G. Kanskje dette er ulikt ved mindre stillingsprosenter? For oss ble det iallefall veldig enkelt å velge.

Skrevet

har valgt 80% fordi jeg vil være hjemme lengst mulig...ska ta ut ferien i forlengelse her tenker jeg..med mine to første jobba jeg deltid på kveld,og hadde dermed muligheten til å unngå bhg til de var nesten to år...denne muligheten får jeg ikke med en heltidsjobb på dagtid denne gangen,og da gjelder det å tyne tiden ut som man kan:O)

Skrevet

Har valgt 80%, ja... Vurderte 100% og 2 mnd ulønnet permisjon, men det ble så mye klunder og ikke veldig stor økonomisk differanse så da valgte vi heller 80%. I tillegg legger jeg inn 7 uker ferie og regner med å begynne å jobbe igjen når lille snuppa er rundt 13 mnd. ( avhenger jo litt av når hun har tenkt til å komme, det da..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...