Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hvor mye klær bør babyen min ha på seg når vi går ut?? Hun er 8 uker, i begynnelsen hadde hun body,bukse,genser, lue, kjeledress og dyne, men har nå kjøpt dunpose, så bruker ikke dyne lengre, blir det for mye med kjeledress i en dunpose?? Jeg er førstegangs så er ikke helt sikker på dette...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Grattis med baby. Det spørs jo litt hvor i landet du bor, gradestokk etc. Her på østlandet er det ikke så kaldt ennå, alt fra 8-15 grader. Men vi har dunpose, Ôldenwalder lammy eller hva nå den heter. Den er kjempevarm, bruker den om morgenen (ellers dyne). Uansett dyne eller ikke, så kler jeg på min 6 uker gamle gutt: Joggebukse, langermet body, varme sokker og en liten strikkejakke under dyna. Han er da mer enn varm nok. Bruker vi dunposen, dropper vi strikkejakken fordi det er veldig varmt nedi posen der han ligger. Har på en liten lue da. det er det som er så bra med så små babyer, de har gjerne gode varme poser rundt seg. Tror kanskje den kjeledressen kan være alt for mye i en pose.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Hvor i landet bor du? Du kan jo evt. ha på babyen din bukse og sokker og body som du har, evt. en tynn fleezedress inni dunposen. Eller strømpebukse og body, holder lenge i en varm dunpose på denne tiden, men som sagt avhengig om du bor i kalde nord eller i Oslo sentrum for å si det slik Men hva mener du med kjeledress?
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Vi kler baby-gutten vår i strømpebukse og langermet body og en fleezedress under dyna i vogna. Da er han god og varm. Pose har vi ikke brukt ennå, men innen den tiden vi tar i bruk lammeskinnsposen tror jeg nok antrekket blir det samme. Vi har en "normal temperert" baby vil jeg tro...ikke sånn varm baby, men heller ingen kald baby. Tror han er ganske gjennomsnittlig...
Gjest Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Det er alt for mye å ha på bukse, body OG fleezedress i Odenwalder posen! Hvis det er som på østlandet 8-15 grader.. Husk at det blir etterhvert kanskje minus 8 grader.. hva skal du da ha?!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Bukse, body og fleezedress er til under dyne....ikke Odenwalder-posen. Les før du skyter noen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå