*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Hadde en periode før sommerferien hvor jeg var mye kvalm om kveldene og av og til nettene. Jobba 100% og var mye på privaten. Men i feien ga det seg... Nå jobber jeg 40% fordelt på tre dager per uke (grunnet medisinske ting), noe som har gått fint til nå... Men de siste4-5 nettene har jeg våknet av sykt kvalme og ubehag.. Ikke moro! Er 29 uker i morgen.... Har økt tempo veldig hjemme nå (har en på 17mnd) fordi det gikk så bra. Men merker ingen plager på dagtid..... Er det et tegn på at det blir for mye, eller er det noe annet? Litt bekymret, var ikke sånn sist............... Men da hadde jeg jo et roligere liv da...
mamma til s@lma Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hvordan er det sin sovestilling da ? Kan det være at du snur deg i sovnet og ligger på ryggen, slik at mage trykker på de store blodårene i brystkassen ? ( denne så kalte vena cava syndrom, da blir du ganske kvalm og uvel, og våkner som oftest før du besvimmer..) Selvfølgelig er det umulig å passe på hvordan man ligger mens man sover, men kanskje mannen kunne vekke deg for å snu seg om han merker at du ligger på ryggen..eller du selv bygged deg godt med puter slik at du våkner rett og slett selv når du prøver å snu seg. Kan dette være årsaken ?
Jorunn79 m/ jente i magen Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Hei! Jeg har det på samme måte... har fått beskjed om at kvalme på kvelden kan bety at du overdriver gjøremål i løpet av dagen. Prøv å roe ned litt et par dager... se om det fungerer. Ellers kan det være liggestilling... men ville uansett prøvd et par dager med mindre stress.
Hanne31 Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Har hørt at det kan være fordi babyen presser på magesekken pga at det begynner å bli liten plass. Da kan man bli kvalm. Er visst nok helt normalt.
BabyV Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Jeg blir kjempekvalm når jeg ligger på høyre side. Kan det være det som plager deg også?
KristinGE Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Hei, ville egentlig bare si at det er sånn for meg og. Men jeg er kvalm både på ettermiddagen og natten, og kan også våkne av det. Jordmor mener det bare er at en er sliten, og veldig vanlig på denne tiden. Er litt over 29 uker jeg og. Ikke bekymre deg, og ta det mer med ro enn du tror, er rådene jeg fikk
Smellt P. Tjukka Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Jeg har det som deg ! Kvalm om natten ... Jeg har hatt det sånn til og fra hele svangerskapet. Jobbet 100 % frem til uke 28 , nå jobber jeg 70 % og det fungerer topp ! Men nå er jeghjemme kvalm :-( Legen min tror kvalmen skyldes at jeg er sliten , har også en liten fra før !
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 24. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2007 Takk for mange svar!!! Høres ut som det er ganske vanlig da... Kan vel ikke helt sammenlikne dette svangerskapet med sist heller.. Da hadde jeg ingen barn og var student, nesten uten undervisning. Nå har jeg barn og jobb i tillegg til hus.... Tatt fri fra jobben i dag, og skal prøve å gjøre minst mulig husarbeid, så får jeg håpe det hjelper!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå