Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg har hatt endel vogner..blir aldri fornøyd..mitt siste skudd var en trehjuling men den skal jeg selge, jeg vil ha en firehjuling, en slik vanlig vogn med full liggestilling og god plass til beina!! Gode hjul osv... Noen tips? merker og pris?
mammantilMathias Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 jeg har ikke store erfaringa med vogner, men nå har jeg lest og lest overalt om forskjellige vogner og merker for å finne ei grei vogn. Jeg har å ei Teutonia Mistral kombivogn som jeg er kjempe fornøyd med. Den har skåret høyt i flere tester som jeg har lest, og de fleste kjente barnevognforhandlere selger dette merket. Hvis du kunne tenkt deg ei slik vogn så vil jeg anbefale deg å inn på lilleprinsen.no og bestille derfra. Du kan spare noen tusen på det fremfor å kjøpe i butikk.. Lykke til i jakta på vogn.. Er jammen ikke lett det der..
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 har en DUO vogn..så det er mer en vanlig sportsvogn jeg ønsker meg. "alla" den gamle typen med 4 hjul som ble brukt mye før..bare i en ny og fin utgave da:-) hmmm...nei ikke lett, men takk jeg skal sjekke den nettsiden!!
Gjest Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Tror mathias mammane liker mistral godt.. hehe.. Vi har også teutonia mistral.. kjempe kjempe fornøyd med den! =)
Nicita73 Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Her er vi kjempefornøyde med Carena Sprint, mye vogn for pengene. Den er bred og fin hele veien ned. Jeg kjøpte en Quinny freestyle,men den satte jeg i boden med engang,og tok frem min gode gamle Carena:)
mammatil2små Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 emmaljunga cerox med hardbag. super-super vogn på alle mulige måter. kjøp i sverige om du har mulighet. billigere og mer i hele pakka. www.emmaljunga.com
snart4barnsmamma Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Eg har Teutonia Prestige..Er veldig fornøgd med den eg...
M@mm@ Mi@ Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Er veldig fornøyd med emmaljunga smart duo. Fin og stabil vogn, god plass, veldig god og trille i all terreng, triller mye på litt humpete skogsveier. Ikke for dyr vogn, og den kom ut som nest best i test på tv2 hjelper deg:)
*Rutletutt* Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Jeg har en Bugaboo Cameleon og anbefaler denne på det varmeste! Er superfornøyd med vognen. Den er veldig lett (9kg komplett), har stor bag, blir liten sammenlagt og kommer seg mye bedre frem enn en skulle tro med de små hjulene - jeg har gått endel tur på grusveier og det har ikke vært noe problem:o) En får jo kjøpt vinterhjul til denne også, så da er det jo en "vanlig" 4-hjuling, bare myyyye lettere:o) Den har vendbar sittdel og vendbart håndtak - sånn at de store hjulene kan komme foran om en ikke skulle komme seg frem - de store hjulene kommer frem overalt! Sittedelen (på sportsvognen) er ergonomisk utformet slik at barnet ligger med en knekk i bena, og dette skal være mye bedre for ryggen enn å ligge flatt. I tillegg er det mye bedre ift selene siden disse ikke vil stramme når barnet legges bak (husker det irriterte meg da jeg hadde den forrige vognen min). Handelkurven under har plass til masse og det er veldig greit med det at den snurpes igjen. Regntrekket er genialt og kan bla brukes uten kalesjen - i tilfelle barnet vil se ut når det regner:o) Får i tillegg mye ekstra-utstyr til denne vognen, som transportbag når en skal ut å fly (denne er polstret så da er en rimelig trygg på at vognen kommer hel frem), solskjerm (egen kalesje til bruk om sommeren om en vil ha det litt mer luftig), uv-trekk, vognposer, parasoll, koppholder osv osv. Kan også kjøpe adaptere til Maxi Cosi-sete. Trekket kan også skiftes lett ut så en kan variere med farger og lett kan ta det av for å vaske det om det skulle være nødvendig. Koster ca 7500,- ny i butikk i Norge og et par tusen billigere fra nettet, for eks babytrader.nl.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Dersom du vil ha en vogn som varer lenge, ikke velg bugaboo- den blir liten til en 2-3- åring og er vanskelig å skyve på i sne etc. (finnes ekstra hjul som gjør dette bedre, men det må man jo betale for- ikke akkurat billig i utgangspunktet). Best for folk som bor i storby( da regner jeg ikke Oslo som storby..) eller som ikke går så noe særlig mye tur i park og skog om vinteren eller når det er vått i marka. Fint å ligge med knekk i beina, men jenta mi liker å ligge på siden så den knekken plager henne. Ville ikke hatt 4 hjuling jeg, da. Dersom du vil ha en vogn som varer lenge, og det ikke er så nødvendig med en som kan snus, ville jeg ha valgt Urban jungle. Jeg skal selge min bugaboo og bytte. Skikkelig mote- upraktisk dritt-vogn!
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 24. september 2007 #11 Skrevet 24. september 2007 oi, nå ble jeg enda mer forvirret :-)hehe men alle har jo forsjellige meninger om disse vognene...uff, er jo en jungel der ute!!!
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 24. september 2007 #12 Skrevet 24. september 2007 Jeg vil ikke ha en "mote vogn" nei:-). eneste jeg bryr meg om er at det er god plass til kropp/bein og at den er lett å kjøre! ??
*Rutletutt* Skrevet 24. september 2007 #13 Skrevet 24. september 2007 Vil ikke kalle Bugaboo noe mer "mote"-vogn enn en hvilken som helst annen vogn, jeg da;o) Er en knallbra vogn og jeg har enda ikke oppdaget noe negativt med den. Er vel ingen vogn som er lettere å kjøre enn Bugabooen...? Ikke som jeg har prøvd i allefall. God plass kommer vel an på hvor stor barnet er, men syns det ser romslig og god ut jeg. Babybagen er i allefall av de største.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 24. september 2007 #14 Skrevet 24. september 2007 jeg har en TFK joggster twist,og er super fornøyd! har enda ikke funnet noe negativt med denne!! den er så lett å trille både på shopping og i skogen..digger denne vogna!
lizzie har blitt 2barns mor Skrevet 24. september 2007 #16 Skrevet 24. september 2007 jeg hadde simo kombi til førstemann og kjøpte det igjen til andremann. kjempe fornøyd med den. man kan enkelt senke sitte delen så når barnet blir større kan det med egen hjelp komme seg ut og inn av vongene.(selv om min ik fikk lov til dette) brukte skinnpose i vognen og hadde godplass
camillah 2 små Skrevet 24. september 2007 #17 Skrevet 24. september 2007 Jeg har dessverre bare erfaring med en trehjuling, men den er også helt fenomenal! Bebe Confort High Trek, heter den. Veldig stabil og god med gode hjul, pluss at den er en kombivogn, så klart. Koster litt, da... Men lykke til med letingen!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #18 Skrevet 24. september 2007 Har ganske god erfaring med vogner, da jeg har hatt en del og jaktet etter den perfekte. Nå ser jeg etter det samme som deg. Sportsvogn med 4 lufthjul, vendbar sittedel og full liggestilling. Har sett på og Brio Happy sportvogn, Teutonia mistral (kan velge lufthjul på denne) og Simo sportsvogn. Alle disse 3 fyller mine kriterier. Brio Happy har tapt en test og det er en del som er misfornøyd med bremsene... MEN dette er da med dette nye compact understellet, det var dette de brukte i testen også. Man kan velge det orginale teleskop understellet på vognen, men virker som om det er få som vet om dette. Kjenner noen som har kjøpt vognen med det orginale, og de er super fornøy, det er nemlig mye bedre, stor forskjell! Det nye understellet har nesten null fjæring, er 3 kg tyngre, bremse som fort går i stykker og varekurv av stoff. Så jeg vurderer altså denne vognen sterkt, men da med orginal understell. Med dette understellet og med hjul vil vognen veie ca 13,3 kg, hvis man regner at hjulene veier 3 kg (Brio oppgir vekt uten hjulene derfor plusser jeg på dette). Mistral er det mange som har... og like mange fornøyde, virker det som. De nye fashion sittedelene har dessuten veldig stilig design. Veier 15 kg med lufthjul og 13, 8 med plastikkhjul. Simo er jo også en god vogn, men den tyngste av disse tre, ver 16,9 kg. Har ikke bestemt meg hvilken jeg vil ha...veldig vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå