Gjest tjoheisann Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Hva er de beste og varmeste vinterstøvlene for barna? Hva synes du? Og hva sier testene?
Plutselig_gravid Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Kan egentlig ikke uttale meg da jeg bare har prøvd en type. Vi har brukt ecco goretex alle årene. Har aldri vært våt eller kald gjennom skoen, selv etter å ha vasset i dammer og slaps med dem. De kom best ut i test sammen med de skoene man kjøper på obs:o) Kommer til å kjøpe ecco goretex i år også - hadde jeg hatt tilgang til obs så hadde jeg gjerne testet de siden de er MYE billigere.
Gjest tjoheisann Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Hadde ecco goretex i fjor- men poden har jo aldri vært våtere på bena. Skoene er jo alt for lave... Fort gjort at buksa sklir litt opp... Og de var håpløse om det var antydning til litt våt snø. Ikke bare ble han klissvåt, men tørketiden av skoene var vanvittig lang. Siden skoene har gore-tex og dermed er pustende, tar jeg det som en selvfølge at de også kan brukes når det er litt våtere snø, men altså, der tok jeg veldig feil...Men, som sagt, de var ikke gode i tørr snø heller... fordi de er for lave. Dette var en da 3-åring. Mulig skoene fungerer bedre på mindre barn.
Gjest tjoheisann Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Jeg har hørt i fra andre at SOREL er de beste, stemmer det?
Gjest Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Jeg sverger til Ecco og Geox. Liker ikke Sorel- er klumpete og lite nette på foten til mine barn, Dessuten for varme for milde vestlandsvintre
Plutselig_gravid Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Har flere typer av ecco goretex vintersko. Kjøper alltid den høye modellen:o)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Kjøpte sorel i går etter å ha fått de anbefalt over alt synes de virker kjempe flotte, satt veldig fint på foten til snupp også, hun beveget seg fint i de. Likte veldig godt den løse ullsokken inni, ogat de kan snurpes sammen helt på toppen sånn at man er sikre på at snø og vann holder seg ute.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Hadde Sorel til dattera mi i fjor og de var jo ikke vanntette- men mellomste hadde Sorel kjøpt i Sveits som var vanntette. Noen modeller må man impregnere, mens andre er vanntette. Synes ofte hun kom hjem våt på leggen fordi støvlene lakk. Og de var dyre...
♥Snulder Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Har alltid brukt Ecco til mine små. I tillegg har vi sherox-typen til dager med våt snø.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Står jo at de skal impregneres da og det sa de i butikken også.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 Ikke i den butikken vi kjøpte i... Siden jeg hadde vanntette sorel til lillebror, tok jeg det for god fisk at disse og var vanntette. Gidder aldri mer kjøpe støveletter som må impregneres så ofte som jeg måtte medde støvlettene. Hun endte til slutt opp med Cherrox og Sorel støvlene står pent brukte på loftet:)
Gjest Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 Viking og Richter har vi vært kjempe fornøyd med. Richter har kjøpt opp den gammle Elefanten lesten så den har helt utrulig passform og dem e helt vanntett og lett å ta på for oss og ongan.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 25. september 2007 #16 Skrevet 25. september 2007 Hvilken skobutikk fører sorel og ecco?
Puncky med nr tre i magen Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Nå har vi prøvd ett år med ponny - HELT uaktuelt igjen. De var kalde og fryktelig tunge på bena for vesla. I fjor kjøpte vi viking og de var kjempe fine. Tørre og varme, ikke så tunge heller. Men både i 2005 og 2006 kom coop sine friends støvler som best i test. I år gikk jeg for de. Svigerinnen min har kjøpt viking i alle år, men i fjor gikk hun for coop sine, og skal ha de i år og. De er minst like gode som viking, lette og vanntette. Det at de koster halvparten av viking sine er bare en bonus. Jeg titter skjelden på pris når det gjelder uteklær til barna, vil ha det beste jeg. Og nå er det en kjempe bonus at de som vinner i tester er billige også!
RundLurt? Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 Her i trøndelag duger chroxen best, da det stort sett er sørpete, regn vått og småkaldt. ellers kommer det faktisk an på alderen og på hvor stødige de er til å gå, hvor bred de er over rista osv, så det finnes ikke et fasit svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå