Gå til innhold

Dere som tok mye av når dere ammet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lå babyen deres på seg fort og masse da? Jeg tok ikke av noenting sist jeg ammet, og Tobias la på seg veldig sent. Ser ut som om Milla legger på seg litt bedre - men det kan jo stagnere. Bare lurer på om det er en sammenheng mellom hvor mye en tar av og hvor "fet" melken er....? Om en da gir mer av fettet til babyen gjennom melken og derfor går fort og mye ned - hvis dere skjønner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok mye av meg under ammeperioden, men den lille la ikke spesielt mye på seg...har alltid vært liten hun da...

Skrevet

Sist gang så ammet jeg ikke, bare pumpet i 5 mnd, gikk ned alle 20 kg..

Nå ammer jeg til sen store gullmedaljen og har gått ned bare 8 kg, men Mina er bare 7 uker da

Skrevet

Jeg ammet bare i 1 1/2 mnd, gikk opp ca 20kg, har igjen 4 kg nå. Snuppa er 2 mnd, og la bare på seg 750 gram på 6 uker...

Skrevet

Begge mine har lagt på seg i rekordfart, men jeg ikke har tatt av noe særlig... ;-/

Urettferdig.

Skrevet

Eg har lagt på meg etter fødselen, for i svangerskapet hadde eg bregrensa plass, og no kan eg endlig spise fulle måltider. Det er bare snakk om eit par kilo da. Tuva har og lagt på seg godt, og ligger visst langt over gjennomsnittet. Så her øker me begge i størrelse.

Skrevet

Med nr 1 gikk jeg opp 27!!! kilo, men alt og mer til var borte før det hadde gått 2 mnd. Snuppa spiste masse og la veldig fort på seg. Med nr 2 gikk jeg ikke opp sååå mye så det blir kanskje feil å sammenligne, gikk opp 14, og alt og mer til var borte etter 2 mnd. Hun spiste ikke sååå mye og la mer "normalt" på seg.

Skrevet

Jeg har mistet maaaange kilo, men vesla har hatt en helt normal vektoppgang hele tiden.

Nå prøver jeg å spise sunt også da, så det hjelper vel på :)

Skrevet

med førstemann, så la jeg på meg 12 kg, og de var borte etter 1 mnd. da jeg sluttet å fullamme veslejenta (hun var 7 mnd), så lag jeg gradvis på meg 3-5 kg, som siden har vært der. jenta la hele tiden godt på seg, derfor kunne jeg fullamme så lenge. baby nummer to kom nå i april, da la jeg på meg 20 kg. nå brukte jeg nesten 3 mnd på å gå ned til nesten normalen (mangler 2-3 kg), men veslegutt har lagt på seg veldig mye! de 2-4 første mnd, så la han i grenseland utenfor guttebaby- skalaen, og nå er han 5 mnd, og veier rundt 9 kg og bruker str 80 i klær. hvorfor gutten legger så godt på seg aner jeg ikke, jeg tror heller ikke at melken er fetere denne gangen enn forrige, og jeg brukte mye lengre tid på å bli nesten normal denne gangen i forhold til førstegang, men så lag jeg på meg litt mer siste gang. var dette til noen hjelp?

Skrevet

Ja, alt man skal lure på, he he;o)

Bare lurte på om det hadde noen sammenheng siden jeg hele tiden hører om disse som raser ned i vekt etter fødselen pga at de ammer...

Jeg gikk jo ned etter jeg fikk førstemann også, men hadde 5-6kg som hang på og ikke gikk vekk før jeg sluttet å amme - DA forsvant de.

Nå har jeg bare et par kg igjen før jeg er der jeg var før jeg ble gravid - og kunne jo ideelt sett hatt lyst til å bli kvitt enda litt mer enn det også;o)

Skrevet

Jeg la på meg 15 kilo under svangerskapet. Fikk ei jente på 3,8 kilo. Ammer, og gikk ned alle 15 kiloene + 4 kilo til i løpet av ca. 3 måneder.

Jenta vår la på seg 300 gram i uka de første månedene, så jeg tror det er en sammenheng ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...