Gå til innhold

eh..bare vi som ofte har ungene borte på overnatting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

storebror sover hos mormor og morfar ca en gang hver 14. dag

de tar han med på hytteturer, og låner han gjeeerne.. som regel er det de som spør, og ikke omvendt

de bor jo 3 min unna, da, så det går ikke lang stund uten at vi ser'n..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gid hadde det vært her..

Skrevet

du trenger da ikke forsvare at du "låner" ungen din bort innimellom :)

Skrevet

Neida, du så sikkert svaret mitt i den andre tråden... vi er sikkert dårlige mødre... ; )

Skrevet

Hehe, nei. Her er barna på overnatting til besteforeldre rett som det er. Storesøster ligger som regel over minst en gang pr mnd. Hun er 5 år og har gjort det i mange år nå. Didrik er der på overnatting kun når vi skal noe spesielt, men så er han bare 4,5 mnd enda å da så =)

Skrevet

Samme her! Min mor bor 10 min unna, hun spør ogaå ca. hver 14 dag om de kan få passe henne når det har gått litt lenge siden sist. Datteren vår er 4,5. Vi sier gjerne ja.. Litt verre med han på 5,5 mnd, men hans tid kommer nok... :)

Dattern vår storkoser seg hos mormor, og elsker å være der, og elsker å komme hjem igjen og!!

Skrevet

Jeg og mannen har en helg fri i året.. ehh, fra lørdag til søndag. Det er når jobben hans har julebord *he he*

Ellers er alltid en av oss hjemme med ungene. Bilius er 20 mnd og har aldri overnattet borte uten mamma, pappa eller begge to. En natt hos min søster (da var vi der også), eller på sykehuset.

Når jeg og mannen har vår 24 timer med fri passer eldstejenta mi de to minste her hjemme.

Kunne nok ønsket at jeg og mannen hadde litt mere tid sammen, men slik er det nå en gang.

Skrevet

Sånn er det her også.

Er meget priviligert når det gjelder barnevakt, og er superglad for det:-D

Alle parter storkoser seg:-D

Skrevet

Storesøster sover også forøvrig hos mommo og moffen ca. hver 14. dag. Det er blitt tradisjon, og hun elsker å være der:)

Skrevet

Lucas kan vi ha ofte på overnatting, han har besteforeldre som mer enn gjerne passer han. har ikke benyttet oss av det så ofte de siste ukene, men på torsdag skal han sove borte!

mina er litt liten enda, hun er bare 7 uker, men etter jul en gang kan hun sove borte tror jeg...

Skrevet

Begge ungene har vært med bersteforeldrene på hyttetur i helga. De er 3 og 1.

Skrevet

Hadde gjerne hatt mine barn til "utlån" oftere jeg! Men vi har dessverre ikke besteforledre som har tid eller mulighet til det. Veldig opptatt med alt muligrart hele tide :o) Svigers spørr aldri om og passe dem. Greit, de bor to timer unna, men det går da ann og spørre for det.

Hadde jeg hatt samme mulighet som deg hadde jeg benyttet den ja! :o)

Skrevet

hmm eldste som bli 5 i jaunar overnatter kanskje en gang 3 hver mnd hos foreldra mine.

minste mann. sov vekke for føste gang for 4 uker siden . (han blir 2 år i november)

Skrevet

Vi er super bortskjemte vi.Barna sover hor besteforleldrene titt og ofte dem.De elsker å låne ungene og ungene stortrives med dem:o))

Skrevet

Vi har enda ikke hatt snuppa på overnatting..

Foreldrene mine (mor og stefar) har sagt at hun MÅ komme på overatting osv.. men de bor nesten 4 t kjøring unna, og de sier sitt at hun ikke ser de så ofte..kanskje max 5g i året (hun er 20 mnd) og hun er skeptiske til de og kjenner de så godt, så hverken jeg eller mannen min er intr i at hun skal sove over der før hun blir større og har bedre kontakt med de.

Svigerforeldrene mine spør aldri om å passe henne eller ha henne på overnatting, og det er greit for meg. De må ville passe på henne selv, og jeg vil ikke mase på de. De bor 10min kjøring unna og snuppa har god kontakt med de.

Men så er det så at mannen min og jeg har ikke hatt noe behov for barnevakt.. vi har det fint sånn vi har det. Og fungerer det for oss sånn vi har det så finnes det ikke noe bedre da for oss :)

Men skjønner godt andre kanskje har behov for litt barnefri. Jeg er så fort sjansen kommer for mora mi (var oftere før jeg flyttet så langt unna som 4t unna) at jeg er barnevakt for hennes 3 små (9, 7 og 5 år)..mine superhærlige søsken :)

Skrevet

rettelse.. ikke

hun er skeptiske til de og kjenner de så godt

men

hun er skeptiske til de og kjenner de IKKE så god

Skrevet

åååååååå heldiggrisen..

Kunne godt tenke meg en helg inn i mellom uten barn, men det er jo så og si umulig. Har ikke så mange rundt oss som kan passe minsten.

Svigerinnen min har jo egne barn og er travelt opptatt i helgene, veninnen min har store barn og hjemmet hennes er tilpasset det. Da tenker jeg på masse fint stæsj som er dyrt og knusende som stå i passende høyde for en vilter liten kar på 21 mnd. Frykter det kan bli dyrt å ha han hos henne.

Skrevet

Neida du er ikke alene. Snuppa er ofte på overnatting hos svigers. Hun er 17 mnd og stortrives sammen med farmor og farfar. Hun var vært med de på tur siden hun var 2 mnd.

Vi skal se på oss selv som heldige som har besteforeldre som stiller opp =)

Skrevet

Lillegutt skal være borte hver tredje helg heretter han, jeg jobber turnus hver tredje helg, sambo skal bygge hus og har dessverre ikke fått begynnt ennå, vi ønsker det innflytningsklart til våren/sommeren. Jeg er gravid med termin i april. Så for at pappan skal få ferdig huset vårt så må han ta alle helger til hjelp. og derfor er jeg så heldig at jeg har foreldre og tante og onkel til gutten som stiller opp og vil ha han de helgene. Er glad lillegutt ikke er redd for å ligge borte, mange nok barn blir det når de aldri ligger borte noen gang før de begynner på skolen og det er klasseturer osv. Jeg var et eksempel på det, og det preger meg den dag i dag egentlig. Liker fremdelles ikke å ligge borte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...